sakura

Alla inlägg under november 2013

Av Malin - 21 november 2013 19:57

Trots ingen sömn :p Jag somnade INTE om efter mitt inlägg i natt utan jag klev upp vid 05 och gjorde mig klar och tog sedan en tidigare buss ut till stallet.


Fixade allt i stallet men sket i att rida just för att jag bara hade sovit i 4 timmar, var på tok för trött för hela köret :p


Så jag åkte hem och sov lite istället, messade Mia i stallet och frågade om jag fick rida med Cicci idag iaf så jag åkte med dom ut vid 15 tiden igen och så red vi runt byn.


Finns väl inget mer att säga än en galet pigg häst, och ja blä :p

När man väl satt upp så går det INTE att stå still, hon börjar gå runt lr backa och då får man liksom gå runt med henne men jag försöker givetvis stå still lite men ikke då, hon kan börja små hoppa med frambenen också... SÅ pigg är hon!


Bjuder på två bilder från i morse :)


   

Av Malin - 21 november 2013 03:04

Att bli väckt mitt i natten och sedan inte kunna somna om är inte alls kul, speciellt om man ska upp en speciell tid.

Blev väckt för en timma sedan och jag kan inte somna om, ligger och tänker på massor och bland annat att jag måste sova.

Har nyss käkat två mackor och dryck varm choklad och det brukar kunna hjälpa faktiskt vilket jag hoppar för kl ringer vid 05.20 för min del :/ lite små drygt!

Något positivt är att det inte är era minus ute utan det ligger på -0 till -1 ungefär men sen är det säkert lite kallare ute vid stallet men inte flera minus som igår (-8)...

Nåja nu har jag skrivit av mig och käkat så nu blir det sängen igen.

Godnatt!

Av Malin - 20 november 2013 18:55

förbi Ann och upp i skogen där och idag fick jag sällskap av bästa Linda som lånade Ebbe idag =D
Tack Lina för lånet!


Skritt och trav körde vi på idag för det var lite mörkt ute och sen var dom så jävla pigga båda två så vi kände mer för och ligga på mer i traven isåfall.

Frostigt och kallt och betydligt ljusare ute, men med snö så blir det ännu ljusare så nu får den gärna komma ;)


Vi avslutade med att rida runt byn för annars blir det inte så lång väg faktiskt.


Sakura bråkig som tusan åter igen på gången men skötte sig under ridningen samt efteråt på gången! ;)
Pigg och myror i brallan då är det svårt och stå still.. Hoppas hon lugnar sig lite tills lördag!

Av Malin - 19 november 2013 20:59

Yes idag blev det vila för lillfröken.


Jag hann inte mer än säga hej och hejdå till henne vilket alltid känns förjävligt :(


Imorgon tar vi igen det med en ridtur någonstans.



=)

Av Malin - 18 november 2013 22:15

Idag motionerade Sakura sig själv i hagen medans en i stallet red på banan och Ebbe var inne.
Sakura är lite kär i den häst som reds på banan så jag antar att hon höll på lite för det för annars håller hon sig lugn i hagen, speciellt när Prince är i sin hage bredvid vilket han var nu med.


Nåja hon hade myror i brallan när jag tog in henne på gången, skitdryg alltså.

Men hon lugna ner sig lite åtminstone strax innan vi skulle gå ut på banan.


Blev longering idag och jag var lite orolig över att hon skulle tjafsa i och med hur hon höll på på banan men hon var riktigt duktig. Ett tag sen hon var så här fin =D

Övade på mina kommandon mycket eftersom hon slutat lyssna på dem som ni vet, Ptroo tar längre tid emellanåt och ibland stannar hon direkt.


Travljudet (sss) satt mycket bättre idag också, även om hon var lite slö i början.

Körde bara skritt och trav idag och kommandona vilket jag nöjde mig med.


Riktigt fin trav visade hon idag, lugn och avslappnat. Men lär fasen köpa mig en longer/tömkörningsgjord så man kan börja ställa henne lite mer med inspänningstyglarna och få lite mer form av det hela.

Nu kör jag ju löst i repgrimma eller träns.


Nåja nöjd är jag =D
Imorgon får hon en vilodag och onsdag får vi se vad som lockar oss ;)

:)

Av Malin - 17 november 2013 18:00

Idag åkte jag ut efter 13, solen sken och det var superfint ute men inte så värst varmt inte :p


Blev en ridtur tillsammans med lillCicci idag, och denna gång så gick hennes pappa med oss. Blev en tur runt byn, vi hade tänkt ta lilla sveden men eftersom dom hade någon clinics på sveden så tyckte hennes pappa att vi kunde skippa den vägen idag. (Högtalare på och massa bilar stående överallt).


Så vi avslutade med att rida på banan efteråt eftersom turen bestod av skritt.

Och det gick sjukt jävla bra idag =D Så himla kul och rida henne på banan nu, hon börjar acceptera underlaget mer och mer och är lättare att arbeta också.


Hon flög i luften två ggr idag varav första gången blev hon rädd för Cicci när hon slog med pisken på Zaccos ländtäcke så det började med ett hopp upp i luften och sen blev det som att rida en tjur, HAHA

Jag skojjar inte, huvudet nere mellan frambenen och skutt skutt..... Jag satt kvar åtminstone men det ville jag inte göra om kan jag säga.


Sen gjorde hon något till ryck men inte alls lika mycket, där höll hon mer ett skutt rakt upp typ :p


Nåja, överskottsenergi kan visa sig på många sätt. Jag fick väl för igår, jag sa att hon var så lugn och fin då.... Idag hoppa hon för saker även när vi red runt byn, hahaha


Men vi är igång och hon tycker det är superkul och likaså jag!


Blev inte mycket galopparbete på banan men jag körde bägge varven vilket gick bra. Hon hetsar dock upp sig lite väl och tappar fokus och då får jag hålla i henne och be henne gå framåt samtidigt tills hon lugnar ner sig och gör jobbet som jag ber om.

Men hon är väldigt mycket häst och rida i just galoppen måste jag erkänna, är säkert för att hon tycker det är så himla kul också och att springa på fort är extra kul så visst, hon ligger på så man får ibland hålla ganska rejält som idag i vänster varv. Haha


Men hon lyssnar fint, idag lyssnade hon även fint på mina kommandon. Lite seg till första travkommandot men sen inga problem.

Men hon vill väldigt gärna galoppera emellanåt ;) Sötnosen!


Nä, imorgon blir det en promenad eller ev longering beroende på hur hon känns. Vill inte få mer bakslag i det.

Tisdag vila :)

Av Malin - 16 november 2013 21:17

Idag var jag väldigt nära att ställa in ridningen just för att det blåste en del emellanåt och jag tycker det blir så himla kyligt då. Men det var samtidigt väldigt varmt ute så jag tänkte inte avbryta det jag sagt att jag skulle göra, hon ska jobbas på något sätt nu ett par dagar till.


Började med att fixa allt fast jag egentligen hade tänkt att rida först för att hinna det i ljuset men ikke då. Det är så skönt och ha allt klart när man väl ridit, haha


Blev en tur iaf, blev den längre svedenrundan som jag hade planerat. Känner mig duktig som höll vid det jag sagt ;) Pannlampan funkade bra trots att jag glömt att byta batterier i den. Månen sken rätt fint på sina ställen och blåsten kom när vi red mellan åkrarna, fy fan :p


Men jag är nöjd, allt gick så himla bra och vi fick till en vänstergalopp under turen och den var lite ostabil men det kan ha varit för det var väldigt mörkt där :p Sen fick vi inget mer tillfälle till galopper så det var lite trist. Känner att galoppen är ganska svag nu och lite ranglig som sagt.


Sen kan det ju faktiskt hoppa fram monster i mörkret tyckte Sakura emellanåt men hon kändes ändå mer säker i mörkret än när vi rider i ljuset, hahaha Antagligen för att hon inte ser alla läskiga saker lika bra i mörkret.


Nåja, vi får se vad morgondagen erbjuder sig.

Tillåter banan att man kan rida där så funderar jag på trav och galopparbete, speciellt galopparbete.


På måndag kan jag då bara ta en promenad eller en lugnare ridtur.

Vi får se helt enkelt!

Av Malin - 15 november 2013 12:15

Gud så skönt med helg, älskling var då nöjd i morse när jag fick sms av honom :)


Blev en ridtur, korta svedenrundan och hjälp vilken pigg häst man har, det är fan sjukt!

Idag tog vi lite galopper och hon explodera av glädje i princip över att äntligen få ut och galoppera lite.


Mindre kul och sitta på ryggen för det var inte bara och galoppera :p Jösses pigga madame.

Inga dumheter alltså utan bara väldigt superpigg, så pass så nerverna kryper utanpå, smådryg när hon laddar för tusen när man inte ens bett henne om galoppen.


En sak är säker, galopp stillastående och kort galopp är inga problem för min fröken, det fixar hon galant! 


Imorgon blir det den längre svedenrundan, tänkte jag. Ska låta henne springa på en hel del även då men också arbeta givetvis, ingenting kommer gratis!


Lite fjollig och smådryg var hon emellanåt också men med den överskottsenergi som hon har nu så förstår jag på sätt och vis, hon vet knappt vart hon ska göra av allt...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards