sakura

Alla inlägg den 24 november 2013

Av Malin - 24 november 2013 21:36

Har varit sådär, jag har inte mått helt ok, trött och frusit som fan så både igår och idag har jag nästan sovit bort dagarna, iaf idag.... Ställt kl ett flertal ggr idag men har inte alls orkat så jag har ställt om kl efter varje gång men det slutade med att jag vaknade 18.10, försovit mig så enormt så jag flög upp och David var snäll nog att köra ut mig till stallet som jag inte varit ut till.


Väl där ute hann jag inte mer med än dom vanliga sysslorna samt ge Sakura lite kraft (blött tillsammans med munkpepparen), hon har börjat lämna all munkpeppar nu, innan lämna hon bara lite men nu lämnar hon i princip allt så jag måste köpa hem betfor som man får blanda och ge på dagarna när man är där efter ridning tex.


Jag lär även räkna om foderstaten nu när det är lite kallare, hon får 13.5kg/dag nu av hö samt lite proteintillskott, men vi får se vad foderstaten säger för jag har iof gett 3.5kg mer än vad den sagt så det kanske räcker även om min suriga och hungriga vän inte är nöjd ;)
Man kanske kan göra om lite, ta bort lite från natten (5kg) och lägga på det på morgonen tex... Vi får se ;)


Glömde uppdatera från igår också.

Allt gick iaf bra, var en tjej ute och provade Sakura och det gick bra. Men hon var ett monster på gången, mer än vanligt. Sakura uppskattade inte riktigt den nya tjejen :p

Men tjejen blev inte avskräckt för det, tur nog!


Tjejen vill komma igen och prova henne, men jag vet inte alls.. Fick veta att denna tjej inte kan fasta dagar per vecka då hon praktiserar väldigt mycket och det kan bli på bortaplan och då är hon bara hemma på helger tex.

Jag vill kunna räkna med personen när som helst, speciellt nu under julen när jag förmodligen kommer få jobba en del mer.


Blä för sånt här, och den jag absolut vill ha vill inte ens :( Inte ens fått något svar någongång så jag gissar på det.
Den andra som står på tur hon kan börja efter december, känns ganska drygt :(


Vill egentligen inte ha en medis men samtidigt känns det bra också, jag vill kunna lägga mer till till körning bland annat också och sen är det bra om jag blir sjuk eller ska bort.

Vi får se hur det slutar!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards