sakura

Alla inlägg den 9 november 2013

Av Malin - 9 november 2013 17:20

Igår tog Lina Sakura som sagt och allt gick super duper.

Dom var ute på en skrittur på ca 2timmar med lite trav också. Sakura tyckte det var riktigt kul.


IDAG...


Blev det en kortare dressyrpass på banan, lillCicci red Zacco där också när jag kom ut så vi fick lite sällskap :)

Red inte alls länge men lite mer intensivt och Sakura var lite motvillig i början men släppte ganska snabbt ändå. Hon försökte hänga på med galoppen då Cicci galopperade runt med Zacco :p 


Men vi höll hos till skritt och travarbeten.

Volter och snett igenom samt ställning av henne.


Fortfarande lite svårare i höger men så fort hon mjuknar upp går det enklare, man får även se till och mana på lite extra för annars går hon ner i skritt emellanåt.

En sväng tyckte hon nog jag var lite dryg som krävde lite mer i höger men hon lossnade även där när hon insåg vad jag ville bland annat.


Håller man lite extra i tygeln så har hon en förmåga att stanna nu mera nu, den lilla känsliga och lyhörda hästen :p Ibland är det ine kul med en sådan, haha


Sen är hon lite vinglig i höger men börjar bli något mer stabil, så jag hamnar lite ur balans ibland men säger bara "tacka gud för min bomlösa" sitter riktigt bra i den och får stöd om jag hamnar lite i obalans.


Vi fick beröm och fina ord från Cicci iaf, fint ekipage och att hon såg riktigt fin ut i ridningen. 
Lilla Cicci är så himla duktig, hon tränar och tävlar ganska aktivt i dressyr och jag är lite avis när man ser hon och ponnyn på banan. Dom är SÅ fina ihop!


Imorgon blir det nog bara en liten promenad kanske eller en skrittvända, bara hon får röra sig efter idag och långturen igår. Sen blir det vila måndag och tisdag skulle jag tro :)

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards