sakura

Alla inlägg den 28 november 2013

Av Malin - 28 november 2013 10:46

Har i natt suttit och kikat runt lite efter virke att ha till lunchboxen och har kommit fram till att använda formplywood på kanter och i botten. Men till luckan ovanpå så kommer jag nog ha plåt, enklast mot regn och snö osv, den håller tätt liksom.


Tror måtten kommer bli 55*40*40, ska kolla om man ev kan få den lite mindre på längden. Jag har ingenting emot så liten som möjligt eftersom den blir så förbannat tung oavsett. Kommer även sätta plåt i hörnen som kommer hålla ihop boxen då och därmed också göra den tätare.

Tror det kommer bli skitbra! Måste dock beställa lite saker, tex elsaken som kommer öppna luckan nertill samt ett batteri.


Sen har jag kommit fram till en enkel lösning av att fästa den, om det vill fungera. Jag får bygga en liten ställning som är stark och stabil och ställa in i hagen och på den fästa boxen.

Jag kommer nog även att bygga 2st, ev 3 beroende på hur mycket virket räcker till, men två räcker det till iaf så då löser sig det iaf beroende på hur L vill göra med sin.


Jag tror detta kommer bli skit bra och Sakura kommer nog bli mer nöjd med regelbundna tider med mer jämn högiva utdelat på en dag och inte som nu när dom får 10kg tillsammans på morgonen och sen får dom nästa mål vid 16-17 tiden. Blir för långt hopp däremellan då deras morgonhö oftast är slut runt 11, senast 12 på dagen.


Nåja, nu är ni med lite i mitt projekt och jag kanske delar med mig med bilder osv under tidens bygge ;)

Detta blir iaf betydligt billiagre än att köpa en för 3000 spänn.


Hoppas detta blir awesome tror jag!


-----

Just det, äntligen är mitt höökspaket skickat också =D

Längtar som fan efter allt smått och gott i det där paketet, bland annat mina nya vinterstövlar och jacka!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards