sakura

Alla inlägg under juni 2013

Av Malin - 4 juni 2013 08:05

Tidig morgon eftersom vi hade besiktningstid av dragkroken kl 07.40 i Ludvika.

Där gick iaf allt bra, vi fick komma in tidigare dessutom så vi kom därifrån innan vår tid egentligen :)

Amelia tog en liten skrittur med Pillan idag på morgonen. Jag tyckte att det vore något för henne, dom har trots allt haft en fin tid tillsammans dom två.

Set tog lite tid med allt innan vi tog oss till stallet och sen var det saker som tog tid i stallet också så vi kom iväg runt 10 snåret mot Örebro.

Men iaf så kom Sanne upp och hjälpte mig lasta Pillan också och jävlar, hon kan det där och jag sa det till henne att hon borde fan jobba lite som det, hjälp vid lastning!

Pillan fjanta till en början och sen börja hon kliva åt sidan så jag fick stå med lina där.
Men iaf så tog det även här mindre än 10min att lasta.
Och Pillan tog sist 1-2 timmar att lasta om jag minns rätt. Helt omöjlig har hon varit senaste ggr men nu inga problem.

Visst det blev lite lina men jag behövde inte direkt göra något med den. Skönt nog!

Sen stod hon så snällt i transporten :)
Vi fick pumpa lite däck och byta lampor i Borlänge för det hade vi glömt såklart haha

Men sen kom vi iväg, Pillan hitta balansen till slut också och stod fint hela vägen och mumsa på Hö.
Riktigt duktig var hon ska jag säga.

Senaste ggr jag kört henne så har hon trampat lite där bak faktiskt men det var inte inte så nu mer än i början innan hon hitta balansen som sagt.

Väl i Örebro så hämta vi upp Mica och Michelle hos dom.
Åkte sedan lite fel ute vid stallet men det gick bra ;)

Urlastning:
Pillan hade lite bråttom ut transporten så hon gick in i bommen, fick trycka in rumpan på henne med handen för att hon skulle förstå att hon skulle stå där :p

Sen gick hon ur fint, lite bråttom men inte farligt. Men lite mer transportövning hade inte suttit fel :p

Sen gick inte ihopsläppet till som jag velat utan Pillan fick gå in i hagen med 3 ston och 1 valack i.

Dom såg inte henne så dom fick hämta hästarna och det blev såklart full fart när dom såg Pillan och Pillan blev livrädd givetvis så hon sprang rakt emot staketet så man fick klappa mot henne så hon svängde av men det blev så hastigt så hon sprang inpå staketet alltså men kom ifrån det sen.

Blev en hel del spring vilket jag ville undvika på alla plan i och med hennes senskada.

Sen lugna dom faktiskt ner sig, valacken blev kär och höll sig till henne så man får hoppas att dom kanske håller ihop :)

Fanns en svart häst i hagen som la öronen slickat bakåt mot Pillan :/ det gillade jag INTE!

För övrigt kändes allt kanon.
Hagen är gigantisk, eller hagarna! Stallet likaså och trevligt folk.
Ridbana, en väldigt stor och sen finns en ängsmark med naturhinder uppställda.

Finns även sandbana runt en "ö" även denna ö som dels pillans hage finns och några till.
Minns inte hur lång slingan är men sen är skaplig och perfekt för alla gångarter ;)

Efter allt där så åkte vi hem till mamma och myste, gjorde tacos där osv.
Somna såklart på soffan en sväng med men jag hade typ sovit totalt 3timmar under natten (kunde inte sova).

Nåja, en bild från när hon släpptes i hagen.

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards