sakura

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Malin - 17 juni 2013 19:56

Gud vilket underbart väder det varit idag :)

Jag tog mig inte upp när jag hade tänkt då folk både ringt, smsat och skickat mail flera ggr om.
Och jag vågar inte stänga av ljudet ifall dom i stallet behöver nå mig.
Alltid säkrast och ha den på i början i ett nytt stall.

Nåja en timme senare åkte jag ut och jag kom lägligt till då den nya tjejen som kikade på stall och bete idag.
Så vi fick prata lite och kom väldigt bra överens. Mycket trevlig och glad tjej!

Hon har en vblvalack på 14år och han ska isåfall gå med Sakura och Göran på bete dygnet runt sen kommer nog ev vi gå ihop i vinter med alt att Sakura och den nya går i en hage och Göran i en bredvid.

Detta just för att nya tjejen vill ha sin ute till ca 20 tiden under höst, vinter och vår och det vill även jag.
Sen kan man givetvis ta in tidigare dagar då det är förjävligt väder.
Men det känns skönt att hon vill ha sin ute längre om dagarna.
16-17 är liksom för tidigt, som idag då stod alla inne den tiden fast super fint väder.

Nåja!
Idag tog jag in Sakura som var ganska bökig på gången till en början. Men lugna sig sen tills Viljas ägare tog ut henne för en ridtur.
Men hon lugna sig ganska snabbt efter det med.

Sadlade och tränsade sen stack jag ut på en liten ridtur. Den blev inte alls lång haha
Men nu har jag åtminstone provat en skogsväg ;)
Den fick runt alla vinterhagar.

Vi travade faktiskt lite också och hon var väldigt pigg och på, ville med två andra hästar också men fick henne dit jag ville.
Kanske något förvånad över allt nytt men ändå ganska lugn måste jag erkänna :) lite läskiga saker men inte så farligt!

Imorgon åker jag bara ut och har på spray och kollar så hon lever.
Sen får vi se om jag och Linda ev ska rida ihop på onsdag. Vi får se!

Nu har jag äntligen fått en klipptid också, imorgon strax efter 17 tiden.

Bilder från idag!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards