sakura

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Malin - 24 juni 2013 21:10

Först bjuder jag från en bild från igår på hästarna, pojkarna hade saknat Sakura massor medans hon varit borta e stund ;)


 


Sedan så kan jag uppdatera lite från dagen :)

Jag och Alexandra tog 16.20 bussen ut till stallet idag, vi började med att ställa i ordning två hinder på banan (först blötte vi banan).

När vi var klara där så gick vi och hämtade Sakura.


Valde att prova stå ute idag vilket gick så sjukt mycket bättre! Stod så snällt och fint och kikade runt bara, käkade lite gräs emellanåt också.

Blev lite tittig bakåt när grannen körde med crossen men det gick bra.


Sen blev hon lite buffrig när dom tog in två av hästarna då, men hon lugna sig snabbt faktiskt!


Ridningen gick helt ok, lite spänd och tittig på ALLT omkring, väldigt ofokuserad faktiskt. Men emellanåt var hon med iaf.

Gick över bommarna utan problem men sen testa hon Alexandra lite granna med att INTE gå över också, men det släppte hyfsat emellanåt.


Dock så gick hästar in/ut från stallet, folk här och där och det var mycket omkring.

Så lite små dryg var hon, inte dum utan mer höll koll på allt runt om istället för på det hon gjorde och skulle hålla fokus på.


Dom fick dom till några fina skutt, otroligt fina men sen fick A smaka sanden två ggr när en av hästarna red iväg :/ Men det gick bra, skönt nog.


På slutet satte grannen invid paddocken igång och såga ner träd så då avslutade vi faktiskt!
Får se när nästa hopplektion blir, lär väl försöka hålla 1-2ggr/v nu OM det ska bli någon tävling den 17:e men jag vet inte om det blir av?
Har ej hört av Amelia som tyckte det skulle vara kul, vore ju bra om hon kom och kände av Sakura iaf 1 gång i veckan, kanske även bara rida över enkla bommar och lite dressyrarbete liksom för att hitta lite relation och knappar mellan varandra.


Så vi får se :)

Vi har inte bråttom iaf så det är ingen fara.


Dock lär jag nog ev ställa in kursen iaf... :/ Vi får se!


Efter lektionen så stod vi faktiskt inne, dock på andra sidan gången och det gick betydligt bättre måste jag säga. Hon stod så snällt där.

Så imorgon ska jag prova att ställa mig där istället och se hur det går, hoppas det går bättre =)


Bjuder på några bilder!


Hitta en trött Sakura i hagen också, vägrade resa på sig fast jag försökte få upp henne sen när kameran åker fram ja, ni ser själva... DÅ kan man resa sig, hahaha

                 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards