sakura

Alla inlägg den 23 augusti 2012

:)

Av Malin - 23 augusti 2012 21:42

Idag hämtade jag repgrimmorna som jag beställt samt det där indianhackmoret som jag inte riktigt minns hur man ska få på plats :p Men det löser vi sen ;)


Fick även ett 4m ledrep på köpet efter allt strul, tog ändå 2 månader för mig att få skiten och då har säljaren försökt skicka det TVÅ ggr men inte kommit fram. Sen fick jag veta att hon bor 10min med bil från mig. Suck... haha


Min hösilage leverantör skulle komma med hö idag vid 19 tiden och eftersom jag kom ut lite sent, runt halv 7 så provade jag repgrimmorna och sedan tog jag ut Miraz så vi hälsade på transporten igen, mitt mål var att hon skulle klara av att vara där när jag hoppade på rampen osv samt iaf få EN hov på lämmen.


Allt gick super!
Öppnade luckan när jag höll i lillan och hon brydde sig inte men hade lite halvt koll iaf, jag berömde medans jag höll på där och sen så gick vi fram och lukta och stod och gosa där.

Sen fick hon käka lite gräs nedanför medans jag hoppade på lämmen :p Bra träning!

Hon ska som sagt kunna acceptera att det smäller och låter i allt liksom, vilket lämmen även kan göra när dom går på den.


Sedan fick jag henne 3 lr 4ggr att sätta en hov på lämmen utan problem men hon stod dock ej kvar mer än i några sekunder men jag var nöjd för hon gjorde det jag bad om!

Tänk, för 3ggr sedan så backa hon bakåt till och med för den nu bryr hon sig inte! FRAMSTEG!


Kl hann slå 19 och jag fick då sms om att leverantören kommer vid 20 tiden istället och jag sa det att då får han klara sig själv vilket han sa ok till. Men sen frågade han om han inte kunde komma imorgon fm istället och det går lika bra det.


Sedan så tog jag med mig Miraz in och storborstade henne vilket gick bra, löst dessutom =D
Hon lyssnar väldigt bra på röst och kommandon. Duktig flicka <3


Efter fick hon sin mat och det blev hon glad för :)


Då tog jag in Sakura så jag borstade av henne och gosade en massa, hon bara står och sover på gången. Bryr sig inte alls i att Miraz står och käkar mat. 

Tänk förut blev hon alltid "aaah aaah MAAAAAAAT"... Men nu är hon lugn och fin! Fina flickan!!


Gick och blanade mat åt henne när Miraz käkat upp och fortsatte med borstandet och gosandet tills maten hennes var klar.

Då gick jag ut med Miraz medans Sakura käkade och sedan ut med Sakura och sen fick jag springa IGEN till bussen :p Och nu gick den ändå från holmen men gick från stallet 42 :o 45 går den. Hahaha


Men men ;)

Fick även en allergisk reaktion tror jag på ögonlocket, hela skiten längst fransarna svullna upp och kliade lite. Fortfarande svullen men inte så röd men det blev bättre efter duschen så.

Funderade på om något bet mig men det verkar konstigt :p haha


Höll på en del med höt i transporten så kanske var det? :/

Jaja, hoppas det försvunnit tills imorgon annars döör jag!


GODNATT!!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards