sakura

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Malin - 15 augusti 2012 21:06

Blev en riktigt härlig ridtur tillsammans med Sanne idag :)

Vi tog klättervägen, Sakura småtjafsade lite idag vid jobbandet men tror hon var lite trött på det eftersom vi faktiskt jobbat på i två dagar nu. Så när hon väl skötte sig så lät jag henne springa "fritt" i traven osv, alltså jag krävde ingenting och då blev hon min lilla ängel igen.


Ridturen i sig gick lika bra som alltid, så himla kul :D

Provade dessutom att länga ena stiglädret och det kändes fan bättre och det blev inte lika mkt ruklande liksom. Så vi får se hur det blir nästa gång jag ska rida.


Nu får hon vila imorgon och fredags som minst. 

Hinner jag ut imorgon så blir det iaf en liten promenad tänkte jag så hon får röra på sig, ok det gör dom oavsett i hagen nu men ja vi får se :)


Jag trodde vi skulle få svettiga hästar när vi red upp för den jobbiga klätterväggen men inte då, nu vet jag inte hur Aramis var men Sakura var bara lite varm men inte svettig och hon har verkligen blivit stark i kondis och kropp/muskler för nu skrittar hon hela tiden utan problem, flåsning såklart men annars ingenting annat.

Duktiga kickan!


Har även pratat med vet, så hon ska ringa upp mig om en tid, känns skönt att det är på gång nu.

Har inte velat vara på henne sen sist hon var ut för 2 mån sen, hennes fader har ändå gått bort och jag vet hur det är när en kär person försvinner.


Vi sikta in oss på 27-28:e iaf, får se vad hon säger!

För min del är det bara munkollar, men Sanne ska ha både munnar och en spruta.

Så det blir väl ett tag man blir där ute antar jag då. Hehe


Har även strukit Miraz från premieringen, skrev jag det? Sak samma nu fick ni veta det igen isåfall.

Känns inte OK att träna henne som min instruktör ville, man kan träna på bättre sätt.


Nu blir det nanna, godnatt på er!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards