sakura

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Malin - 11 augusti 2012 19:49

Idag blev det pyssel av båda flickorna faktiskt :) Väldigt kul att få pyssla om med lillan också.

Jag tog med tränset ner och gick bort i hagen och satte på henne det, sedan så tränade vi lite på uppställning med öppna sidor vilket gick OK...


Försökte även med traven men den gick inte lika bra för marken var asdålig!

Så får försöka imorgon igen tror jag. Hon tjafsar lite med bettet också vilket gör det svårare att få henne och lyssna.

Men det går framåt tror jag :p

Om inte så uppskattar hon iaf att jag pysslar om henne, försökte longera lite också vilket gick hyfsat, hon gick lite inåt mot mig ibland men det gick hyfsat tycker jag.


Sen kom iaf hon som jag skulle låna sadeln av för och prova på Sakura.

Så vi gav oss iväg jag och Sakura för att rida lite dressyr vid rondellen, gick ruskigt jävla bra alltså =D


Hon var inte alls lika stel i högra sidan och ställer sig riktigt bra emellanåt så vi börjar få lite lossning nu.

Imorgon ska jag rida lite dressyr igen och vi får se om syrran kan vara med och fota/filma, jag hoppas det för då kan även jag se hur den ligger när jag rider.

Men sadeln kändes bra, låg bra. Lite luft i bak men när jag satt i sadeln låg den bra, kändes det som.


Vi får se, Sanne ska kika lite på den :)


Bjuder på en film från när Miraz hade sadel på sig.. 

Sen lite bilder från idag!


                 



 

Av Malin - 11 augusti 2012 12:03

Nu sitter vi och väntar på att en tjej ska ringa så att jag kan hämta en sadel som jag ska prova ut på Sakura!

Det är en OLYMPIC JESSICA dressyrsadel. Vet inte alls hur dom är men det ska passa en rak rygg och stl vid. Dock är jag osäker på sätet som är 16.5 MEN jag har kunnat sitta i en sådan stl förut men det varierar ju mellan alla olika märken också.

 

Vi får helt enkelt se hur den ligger på Sakura. Men den har ganska mycket cutback och tror det kan bli lite väl på min snutta eftersom hon inte har mycket till manke.

 

Ni får en update :)

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards