sakura

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Malin - 3 juni 2012 10:46

Igår var det mycket som hände kan jag lova ;)


Stack ut till stallet innan elva, helt OK väder fram tills jag sätter foten utanför porten för då börja det regna. Inte ok tycker jag, det blir så ganska ofta nu för tiden sen slutar det när jag kommit fram. Men inte denna gången det regnade HELA ridturen!


Det var inte jag som red, jag fick mig en hurtig promenad jag :) Rask takt dessutom vilket var jävligt skönt, förutom den förbannade blåsten!

Amanda kom nämligen ut och red igen, och det gick kalasbra även denna gång. Sakura går så himla avslappnat och fint med henne på ryggen.


Vi red, eller jag gick bort till Lönnemossa och ända bort till dom stora kohagarna så att hon fick prova på alla gångarter flera ggr om. Allt gick kanon! Vi fick också en massa möten med traktorer och lastbilar och stora djurtransporter för får möjligtvis lr kor. Men Sakura skötte sig riktigt fint med Amanda! Tänk, den vägen är ALLTID lugn och rida efter men nu var det full hålligång.. Haha


Tror Amanda vill komma fler ggr och prova henne vilket känns toppen för jag gillar henne skarpt! Och det verkar Sakura med, speciellt vid ridningen för dom gör det riktigt fint och det känns skönt med en som rider som jag ungefär, lätt och lyssnande över hästens signaler.


Så vi får se hur det går med allt!


Kvällen blev det bröllop, min kompis gifte sig med sin underbara karl! Himla vackert var det och god mat!

Jag och Sanna dansa loss ganska bra på slutet i både det ena och det andra.

Jag gav även en annan kompis en snyting på dansgolvet, tur nog träffa det inte mycket mer än att brillorna flög lite åt sidan så hon fick rätta till dom :p Vi gratta gott åt det! Jag lyckas med allt :p


Nej, kvällen var underbar!!
TACK för det den.


Idag blir det att sätta upp resterande tråd i beteshagen, för ikväll efter åtta släpper vi dom!

Så håll tummarna för att CG fått in tråden jag köper annars lär jag köpa annan och det blir så dyrt med snuttar (lär köpa rullar med mindre längd på rullen). Vilket även kostar mer, grr


Men sen får dom mumsa gräs i massor iaf!


Och jag vet att jag lovat både bilder och filmer från olika dagar, det KOMMER jag lovar!!
Kanske senare?? haha 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards