sakura

Alla inlägg den 28 november 2012

Av Malin - 28 november 2012 19:51

Tillsammans med Sanne =D


När jag kom till stallet så stod Pillan redan inne så det var himla passande må jag lova ;) Hennes en var riktigt tjocka, alla 4 faktiskt, men mest bak. Men jag gjorde rent alla benen, tog bort all lera som gick sedan borstade jag hela henne såklart.


Sen så stack vi ut på en ridtur. Mötte upp Sanne och Aramis vid ingången till skogen och sen red vi bort på grusvägen bort mot Lönnemossa och vände borta vid vägkorsningen. 

Vi red i både skritt och trav och Pillan skötte sig riktigt bra, inget bråk eller tjafs. Det ända är väl att hon blivit svag i bärigheten men det kommer snart :) Jag älskar dressyr och jobb så här ska hon inte få slöa minsan ;)


Väl hemma så hade svullnaden försvunnit på henne, gud så skönt!

Hon fick stå inne med fleecetäcke och käka mat medans jag mockade sedan så fick hon faktiskt täcke idag efter dagens "hårda" jobb. 
Hon är inte mycket aktiverad på senaste tiden så därför fick hon täcke i natt, vill inte riskera att hon blir öm över rygg lr dyligt för träningsverk kommer hon nog att få, hon fick en sjukt fin hållning i traven ett antal ggr så vi bara sväva fram :D hehe


Men jag bad INTE om att hon skulle jobba faktiskt, det skötte hon själv. Skönt att hon minns hur man gör ;) HAHA

Väldigt mjuk och lyhörd idag, himla skönt faktiskt.

När jag ridit henne något ibland så har hon varit hemsk oftast alla ggr, hård i munnen och tänker bara på att springa typ... USCH det är inte min häst...!! 

Aja, dom andra flickorna fick ingen aktivering och deras ben såg också bra ut, eller Miraz var lite svullen..


Imorgon blir det nog en skrittur på Sakura, ska försöka hinna med en liten tur på även Pillan faktiskt!

Men bara upp i skogen en vända så hon får tänka lite :)


Bjuder på några bilder från idag, före ridningen och sen när vi red!


     

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards