sakura

Alla inlägg den 9 november 2012

-7

Av Malin - 9 november 2012 19:25

Var det i morse ungefär så det lär ha varit ännu kallare under nattens gång, verkligen supernajs även om jag avskyr kylan kan jag medge.

Hagen var stenhård idag och hästarna kan knappt gå i allt knöggel, stackare!


Älskling följde med mig ut idag så vi rullade ut en höbal tillsammans och sedan så mockade jag igenom från igår när Sarah mckade lite snabbt och slarvigt som hon själv sa ;) Det var en del kluttar och jag hoppas jag fick allt annars märks det väl imorgon. Dom hade inte gjort av sig med något men dom hade nog sovit inne iaf en såg det ut som.


Dom använder inte ligghallen så himla mycket faktiskt, bara vid ordentliga oväder. Rätt skönt måste jag erkänna.

Alla tre mådde iaf väldigt bra, inga svullna ben och Miraz var lika fin och ohalt så det känns bra.

Nu börjar vattnet få tjockare och tjockare is och jag vill komma på någon idé om att få vattnet att bara få en tunn in över ytan, en som dom själva kan få hål på liksom.


Hittat ett sätt och funderar fasen på att prova det!
Vi får se längre fram.


Till Pillan... Min älskade snutta som jag snart ska sätta igång ordentligt i dressyrandet tänkte jag.
Sarah slutar snart, tror det var 26:e för 27:e skulle nog hämta sin om jag minns rätt? Fy fan vilket minne, jag skäms. Sådant här ska jag då iaf komma ihåg eller hur? *suck*

Jag får helt enkelt fråga henne om detta iaf!


Jag kommer försöka lägga in minst 1 dags dressyrande med Pillan när vi sätter igång och så småningom blir det nog 2dgr/veckan och sedan uteritter med både löst och dressyrande under ridningen. 

Vi ska dessutom klättra en massa, börjar i skritt och sedan får vi se om det blir lite galopper i vinter när underlaget tillåter det. Väldigt bra!


Sen blir det att hoppa igång henne lite också när hon blivit starkare i kroppen och har mer ork. Hoppningen kräver en del som sagt och hon är inte direkt hoppad på väldigt länge.


Sen blir det väl lite variation, tömkörning, tolkning och ev även longering dock endast korsta stunder eftersom jag inte gillar det så mycket.


Blir väl lite lika upplägg på Sakura faktiskt, mycket klättra och dressyrande men ändå inte för mycket för jag vill inte att hon ska ledsna liksom.

Sen varierat med tömkörning, tolkning osv.


Miraz, ja där har det inte alls gått som jag tänkt men det har med mina knän och göra samt medhjälp.

Det är inte lika lätt här, jag saknar min syster <3


Bläää, skit samma nu lägger jag nog ner här.


Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards