sakura

Alla inlägg den 7 november 2012

:)

Av Malin - 7 november 2012 21:27

Nu börjar hagen bli hårdare igen för var dag som går, men tyvärr vankas det regn och plusgrader igen vilket jag innerligt hoppas försvinner och att minusgraderna fortsätter i samma riktning som nu.


Amelia fixade vatten och hö i morse till Miraz och allt hade gått bra :) Himla skönt det!

Miraz var dessutom mycket bättre idag i sin hov, knappt någon hälta alls. Man såg något litet ibland men knappt.


Så hovis sa att vi kör med ett omslag även denna natt så får man se hur hon är imorgon, är hon som idag om inte bättre så slår hon på skon igen och så får hon komma ut till dom andra. 

Hon var väldigt pigg idag och lite lätt irriterad, hon visar det inte på dumt sätt utan mer att hon blir odräglig/jobbig.


Hur som helst så har det bara blivit bättre och bättre sen i söndag. Upptäckte ett liiiiiitet hålrum i hoven idag som jag frågade hovis om men hon hade sett det igår (så jag hade missat den helt), konstigt men men.

Hur som helst så slog det mig det att på måndag morgon när jag tog in henne så var hon mindre halt så jag funderar på om bölden spruckit under nattens gång då och att detta lilla hål är efter den.


För hon har som sagt bara blivit bättre och bättre, och hovis kunde inte känna någon böld även idag.

Så det lär nästan vara så. För jag vet att hålet INTE fanns i söndag eftersom jag själv var där och kollade noga som attans då.


Men men, vi får se imorgon hur hon är.

Om hon är "friskförklarad" så går jag nog en liten promenad med henne också om det hinns med :)

Tänkte försöka hinna med Sakura också men det är nog svårare, prioriterar nog Miraz i detta fall nu, hon lär vara eld och lågor om det blir en :p


Fick 22 nya balar idag också, skönt!
Får se om det iaf räcker tills februari månad. Sen får jag ev köpa in fler alt hö. Det märks :)


Godnatt!!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards