sakura

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Malin - 18 november 2012 18:45

Ja jag åkte ut kvart över 12 till stallet idag eftersom jag skulle hinna med både det ena och det andra idag :)


Först blev iaf att ta in min lillsnutta och borsta av henne, göra ren benen som gick ruskigt bra. Att göra rent med svamp och vatten verkar inte Miraz ha något emot vilket är riktigt skönt! Äntligen hittat ett bra sätt att få hennes nedersta delar på benen rena utan krångel!


Sedan så tog vi en liten promenad, och hon var ruskigt pigg den lilla skiten, men det förstår jag samtidigt. Såg lite stel ut i ena frambenet och hon var lite varm och lite puls, upptäckte att hon fått mugg på det benet :( Min snutta.. Hon som klarat sig bäst från allt har nu fått varit med om hovböld (förmodligen?) och nu mugg.... När ska detta skit ta slut? Inte så länge jag står kvar där ute verkar det som iaf :(


Väl hemma så fick hon komma ut till dom andra två och då var det Sakuras tur att få komma in vilket hon blev glad över :) Dock var hon ganska grinig väl inne (antagligen för att hon var blöt), hon AVSKYR det :p hahaha

Men vi tog oss igenom det och red ut på en lång tur idag.


Runt Lönnemossa blev det MEN, vi skrittade såklart mesta tiden och tog lite trav ibland... Hon var pigg och positiv, lite saker som hon tyckte var läskigt men hon gick förbi med lite övertalning.


Hon var riktigt snäll, den vägen har skrämt mig en del efter vad som hänt lite då när det var så kyligt här en sväng men hon gjorde bra ifrån sig och vid kossorna gick hon utan problem med och på många ställen som hon ibland kan tveka lite på.

Dock fjanta hon på ett ställe där hon ALDRIG fjantat så nog är hon lite knas eller bara enbart rejält pigg så hon inte vet vart hon ska göra av energin :p


Mycket nöjd med den ridturen!

Sen har jag nu tagit ner lilla hagen helt och hållet, när man väl börjar så går det på typ 30-40min ensam. Inte mycket och ta reda på egentligen faktiskt. Tog kanske en timma med och bära alla saker till stallet, blev tre vändor men skit samma.


Sen kom Sanne och hennes karl upp också eftersom dom skulle kolla på balarna, men vi bestämde att jag skulle kolla med David om inte han kunde hjälpa mig med att välta omkull dom iaf så får dom ligga ner väl i hagen. För Sannes karl kunde då putta omkull en av balarna utan problem, den som jag och Sarah inte alls klarade av, vi fick den och gunga ytterst lite bara men inget mer, alla andra satt som gjutet också :/

Så vi får väl se, går det inte så skulle jag höra av mig så skulle han hjälpa mig isåfall.


Jag är ju lite sådan där som vill klara mig själv, så jag frågar inte om hjälp i onödan så detta kändes pinsamt när han kunde välta en helt själv :o Karlar alltså!!


Gick med Sarah bort till pumpen också, hon skulle rida barbacka runt kyrkan så det var trevligt med sällskap! =D


Men vi får ta den där ridturen snart!

Av Malin - 18 november 2012 00:03

Bjuder på lite bilder som jag tog tiden att lägga in på datorn idag :)

Det är från när vi åkte ut till Sanna för att fira hennes födelsedag tillsammans med Petra och barnen också!


                   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards