sakura

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Klättring....

Av Malin - 29 juli 2012 18:49

Idag masade jag upp bakis Sanne så att vi fick oss en tur i det otroligt fina vädret!


Jag tog och visade henne vägen till kraftledningen och backen där vi klättrar, eller där jag klättrar. Otroligt bra gick hela ridturen. Stötte på blått bajs dock strax efter grusrondellen och vi misstänker att det var björn, dock vet vi ej säkert och tror Mikael skulle kolla upp det. Känns skönt och veta om det strövar omkring en sådan i skogen!


Ridturen gick så sjukt jävla bra som sagt, dessa två går som fan tillsammans så det är så jävla kul och rida. Ser fram emot nästa ridtur som vi tar oss an.


Idag red vi i alla gångarter och båda jobbade på fint i alla gångarterna samt höll ett väldigt kort och fint tempo inget tjafs eller bråk utan tillsammans och bredvid varandra :) Helt underbart!

Även Sanne är så himla glad för att dom går så himla bra ihop! Känns toppen!


Sen blev det klättring som sagt, och det tyckte dom båda var lite jobbigt men efter att ha pustat ut genom skogsvägen innan man kommer ut på gruset igen så hann då dom bli pigga så vi kunde köra på mer i både trav och galopp utan problem.


Något skrämde Sakura så in åt norden i skogen dock så det blev ett litet hopp framåt och springi sidledd tills hon vänt om och kunde kika in i skogen för och se vad det var, men vi sa det vi fortsätter för efter att ha ev sett björnbajs så vill då inte vi bli stående någonstans.

Inga problem där efter!


Sen grusvägen vid "vargstället" så gick jag och Sakura nästan omkull, hon föll ner på båda framknäna och både jag och Sanne trodde att vi skulle åka omkull helt för hon låg ner typ, men hon tog sig upp och utan att göra sig illa *puuh* Längre fram i backen innan grusrondellen så skrämmer Sanne mig så jag tittar ner på backen och jag skriker verkligen sjukt högt! Det var en jädrans orm som slingra sig mellan benen på Sakura, vi tror ev att det var en huggorm lr en snok.

Den klarade sig och hästarna brydde sig inte alls i mitt jävla skrik som säkert hördes över hela skog och Hosjö :p


Duktiga hästar måste jag säga!


Så ridturen som gick sjukt jävla bra åter igen blev även lite händelserik, hahaha

Det är bra, så det ska vara va? ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards