sakura

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Aktivering i massor

Av Malin - 30 mars 2012 20:05

och en avramling som heter duga ;)


Japp, jag tog mig till stallet och fixade där först, sedan så tog jag in och storborsta lillan men gjorde benen ner till koterna i princip för hon var lite småkinkig idag så ingen ide och bråka utan göra det som funkar så hon inte går om från ruta ett igen = Vill inte alls bli borstad på benen :/


Satte på gjord, träns och allt det där för att sedan gå ut samma väg som sist vi tömkörde och tömköra helt enkelt :) Det gick strålande idag också MEN hon testa mig till tusen, jösses denna dam är tuff och det skrämmer mig ibland, aldrig varit med om någon som hon :o 


Två ggr eller om det var 3 ggr satte hon i backen mot mig och skarka vilt med bakbenen, stegra och surt mot mig.. Jag visste inte vad jag skulle göra mer än att smacka på, hon backade trots allt mot mig så det skrämde mig. Kan säga att jag blev nerskvättad av lera.. haha


Iaf, till slut blev jag faktiskt arg och sa åt henne högt att lägga av och dratte till med spött när jag fick chansen och hon hoppa högt och kicka så hon nästan träffa mig då skaka jag till med tömmarna och smacka samtidigt och hon småkicka två ggr till där men sen gav hon med sig då jag höjde rösten ännu en gång. Och skötte sig någorlunda därefter, trippa en del och gjorde någon bockning men inte mot mig iaf!


Så jag har och jobba med :o En sak är säker, det blir verkligen tömkörning 2ggr/veckan nu för att få igång henne, hon verkar inte alls ha något emot detta annars. Hon började med detta test efter att jag provat och stanna henne två ggr och fått fram henne.


Det är lika bromsar man henne för mycket eller helt när hon trippar och håller på och fjantar då kan hon också kicka har jag märkt :S Hur fan får man bort sådant beteende? Jag "rycker" till i grimskaft vid hand och höjer rösten åt henne.


En tuff brud i lyx förpackning minsann!! Måtte det blir bra i slutändan ;)


Sen var det nästa brud ut, och jag bestämde mig för barbacka och när jag stod och värmde betten så tänkte jag vad fan jag tar ridrepgrimman också.... Sist jag provade den så satt den inte alls bra på Sakura, den hamnar långt upp på nosryggen och hon gillar INTE när man bromar då, då skakar hon för fullt på huvudet kan jag lova.


Men jag provade igen och det gick hyfsat, tills det gick lite fortare trav och man bromsa då skaka hon en del så man fick jobba mycket med "ptroo" ljudet för och stanna.

Vi red bara ut på en liten tur ca 30min med en del trav, gick superduper annars.


Strax ovanför stallet i skogen, i nedförsbacken lyckades jag göra något riktigt BRA ;) Hucka för en gren och tappa balansen totalt vilket slutade med att Sakura började trava och nu skulle jag alltså STANNA henne och vad gör hon? JO skakar en massa på huvudet eftersom den sitter som den gör, hon travar fortare och till slut sitter jag framme på halsen vid huvudet medans hon skakar och försöker få av mig lite snyggt i full fart, och det slutar givetvis med en dykning med huvudet först....


Hon trampa nästan på mig, tur nog tog det min huva så den gick sönder men hellre den än att jag fått den hoven i huvudet eller på axeln!

Jag slog mig tillräckligt kan jag säga eftersom det var en stor stenjävel där jag skulle flyga av också, minns inte exakt hur jag landa men huvudet var först av från Sakura, fick rejält ont i hela bröstkorgen/revbenen och tungan domna bort en aning och benet värker som fan men annars gick det bra :p


Lär nog känna mer imorgon skulle jag tro, hahahaha

Tur INGEN såg mig... Jösses om någon hade varit ute på gården liksom, fy fan vad pinsamt :p


Duktiga Sakura försöker hålla sig undan faktiskt när man ramlar av, och sen står hon still bredvid en och tittar ner och undrar vad skjutton man gör där :p Haha

Hon är så söt!


Det var iaf bara att hoppa upp igen och rida ner dom sista meterna ner till gården för att visa henne att jag inte ger mig. Hon tog faktiskt väääldigt lugnt efter att jag hoppa upp igen. Duktiga tjej!


Nej, nu ska jag ducha och sen käka något... Börjar redan bli sjukt stel i axlar/nacken så fallet kommer nog kännas en hel del imorgon, lika bra och komma in i duschen medans man kan ;) hahaha


Peace

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards