sakura

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Kikat på lägenhet....

Av Malin - 29 mars 2012 19:49

Idag fick jag gå hem 11.30 från jobbet för att få hinna umgås med Petra och ungarna innan dom åkte hem till Örebro igen. Väldigt skönt för dagen gick så enormt segt måste jag erkänna :p


Haft det underbart, käkat mat och fikat. Busat i parken - gungat och fikat lite till ;)

Åkt lite bil och sådär.


Sedan så var jag och David iväg nu på kvällningen och kikade in en lägenhet inne i stan, vid villastaden. Ligger intill knoppen (mellan centrum och knoppen). Det är hus med två lägenheter varav familjen bor i den ena lägenheten som är på bottenplan och även halva övervåningen.


Den lägenheten vi kika på låg också på övervåningen, resten av delen så att säga men man går in på bottenplan och så har man en trapp upp till lägenheten. Riktigt mysig lägenhet av äldre stil, knarrande trätrappa, trägolv och högt i tak, ljus lägenhet med VÄRME... Helt ok stl på toan, sovrummet var också helt ok samt vardagsrum med lite snetak. Köket är det som var litet men det funkar helt klart utan problem!


Finns ingen parkering, men man kan parkera utanför på gatan samt ca 100m ifrån huset efter en annan väg (gratisparkering). Så ingen motorvärmare med andra ord!


Både jag och David gillade lägenheten, området och karln i huset.

Men David tvekar för att man ska bo ovanför dom, sen för att man inte har EN parkering.


Sen spelade ena ungen något instrument, dock hördes det väl inte så värst mycket enligt den som bor i lägenheten nu. Så det tyckte jag var OK.

Jag vill verkligen flytta och denna var helt OK... Helt i min smak!


Men jag vet att det inte blir den, tyvärr... :(


Imorgon är det äntligen HELG!

Jag ska efter jobbet ut till stallet och dona och är jag inte helt slutkörd så tänkte jag faktiskt nästan prova och tömköra lillan igen ;) Bara att hälsa mig "Lycka till".. Nejdå jag hoppas det går lika bra som sist. Kommer ta samma väg igen, lika bra i början så hon vänjer sig, sen kan man börja ta den från andra hållet osv.


Lördag är det någe tävlingar i källbacken, David ska dit och åka också.... Och undra om jag ville med och kika och jag velar.

Jag ska ut och hoppa med Amelia är tanken, så jag gör hellre det ;)


Vi får se!


Ha det gott allt folk och tack för att ni läser/följer min blogg där jag egentligen inte direkt skriver något allt

för skoj ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards