sakura

Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Dressyr

Av Malin - 24 april 2014 22:15

Idag hade jag morgonen och som vanligt passade jag på och rida på banan, den är lite fuktig och det är tyst och lugnt ute så pass tidigt på morgonen, perfekt för att rida på banan då (ingen som stör).


Tog ingen martingal idag för jag ville se hur hon kändes och rida utan den igen och hon var lite framtung idag igen så till slut orkade jag inte så jag hoppade av och gick in och hämtade martingalen och då blev det helt annat, även om den inte gör så mycket egentligen så gör den underverk på Sakura!


Tror hon tappat styrkan/orken lite till att bära sig och hålla formen samt hitta stödet på bettet.

Med martingelen blir det helt annat, hon blir riktigt fin då alltså...


Körde en hel del travarbeten faktiskt för att få henne att mjukna lite, körde en del volter också och provade på lite ökad trav idag, gick förvånansvärt bra, haha :p

Försökte även få med bakdelen mycket i traven och tror hon tyckte det var lite jobbigt för hon försökte ta galoppfattningen emellanåt när jag drev, speciellt i hörnen.


Men tycker hon skötte sig riktigt fint alltså!


Blev en del galopparbeten med, idag även på lite mindre volter vilket också gick riktigt superfint.

Dock var hon klen i högern idag, fick driva på en hel del och ändå kändes den inte helt ok faktiskt. Men jag sa det efteråt att nu blir det skärpning, nog fasen ska du tåla att arbetas hårdare nu, hon blir ändå 6år!


Jag vet, jag har sagt det förr en massvis med ggr men jag lär ju få tummen ur röven och faktiskt göra det med, lr hur? :p


Imorgon blir det en utetur, vart osv vet jag ännu inte. Det får vi se helt enkelt!


Lördag ska A ta henne och hon tänkte köra markarbete med bommar och cavaletti och ev 1-2 hinder också.


Söndag har jag bokat dressyrarbete igen, får se hur hon känns då efter lite markövningar och hoppning.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards