sakura

Alla inlägg den 28 april 2014

Av Malin - 28 april 2014 16:08

kan man lugnt säga, eller hur?

Otroligt varmt och skönt ute, känns precis som mitt i sommaren!


Imorgon ska det komma lite regn är det visat sen ett par dagar tillbaka och jag måste erkänna att det behövs nu. Det är så snustorrt överallt och dammigt så lite regn på detta så kommer det slå ut på nytt igen =D Ännu mer grönska och växligheter.


Dagens bravader blev en tur runt småtäkt igen, bomlösa sadeln och fortfarande utan byglar.

Jag kommer nog få upp balansen snart förhoppningsvis när jag rider i den stup i ett, där får jag iaf lite stöd av själva sadeln i och med dens djupa sits och "hornet" fram :p


Men fy vad stackaren blir svettig under den, padden ska transportera bort svetten osv men den gör inte riktigt sitt jobb måste jag erkänna. Sen blir hon givetvis dränkt under där vid gjorden med. Usch!


Blev lite travarbete, skänkelvikningar i skogen bland annat, liten galopp men inte så mycket mer än det.

Fick vara med om lite bushopp idag med, hon blev rädd för något i skogen men gick vidare när jag sa till henne men strax efteråt for hon i luften iaf, haha


Så lite balans har jag nog fått :p Jag satt ju kvar, hahaha


Busfia nr 1!


Otroligt mysig tur iaf!


Bjuder på en bild från idag, dock syns inte solen till på bilden konstigt nog? :S

 

Av Malin - 28 april 2014 15:58


I fredags så tog jag och longerade Sakura, hade tänkt rida en liten sväng men så blidde det inte.

Istället blev det ett kort och intensivt longerpass, det var riktigt varmt ute och det dammade lite granna så därav det snabba jobbet.


Sakura i sig skötte sig riktigt fint, lyssnade fint som vanligt. Ibland som hon ignorerade stopp lr avsaktningen men det krävs inte mkt numera för att säga till henne att lyssna ;)


Sedan körde jag lite backning, framåt, backning vilket satt klockrent.

Hon vänder dessutom varvet i longeringen mycket bättre nu, tror det trillat ner hyfsat. På för lång lina så tror hon att on ska gå framåt men med lite kortare och hjälp med spöt så går det faktiskt bra nu!


LÖRDAG:


Då red A Sakura, blev en liten tur med en annan i stallet. Dom hade skrittat och travat bara och allt hade gått riktigt bra för dem. 


Igår (söndag)


Blev det vila för Sakura igen då jag inte hann så mycket mer.

Hon hade kissat så jädrans mycket i boxen så det tog tid faktiskt. Trist.


Hade tänkt rida dressyr men banan var för torr och sen tänkte jag att jag kunde gå bort och låta henne beta istället men som sagt, hann inte med det :(

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards