sakura

Alla inlägg den 9 april 2014

=)

Av Malin - 9 april 2014 21:09

Precis som jag skrev i måndags så blev det longering på kvällningen innan jag plockade in hästarna osv.

Hon var så duktig så, lite busig men inte mycket. Säkert lite trött från träningen, men jag vet ej.


Igår fick hon en vilodag helt!


IDAG... Ja idag var hon pigg och busig minst sagt. Haha


Redan i hagen när jag skulle plocka in henne så började hon att busa runt i hagen så jag drog en repa själv längst staketet när jag skulle hämta henne och det tyckte hon var superkul så hon hängde på (i hagen då) och gjorde något språng, sedan kom hon fram till mig när jag kom in.


Dock trodde hon vi skulle busa vidare men kom sen fram igen så jag kunde sätta på grimman =)


Lerig om benen, japp.. Fy tusan vad tråkigt med lera, vi som haft så torrt och fint så länge nu. Hoppas det torkar upp snabbt nu igen så man slipper skiten.


Nåja skyndade mig så gott jag kunde och sedan drog vi iväg, hade tänkt mig ett dressyrpass på banan MEN dom var 3 redan där så jag red ut istället.

Red bort till Sveden och eftersom kl var strax innan Moas träning var slut så stod vi där och väntade i typ 20min men ingen Moa kom så vi stack hem igen då.


Det visade sig att dom drog ut på lektionen lite granna idag.


Nåja jag jobbade mycket trav och formarbete, hon var väldigt vinglig idag, for hit och dit och ville inte riktigt gå rakt men emellanåt gick hon superfint.

Jag red i bomlösa så jag hade inga läder lr stigbyglar så även jag fick träna balansen en hel del ;)


Nåja lite galopper blev det, en hel del bus på vägen hem men det gick bra trots det.

Jag satt kvar utan problem, helt otroligt haha... Kanske börjar få bättre balans utan att jag vet om det? 


Sakura jobbade faktiskt på sjukt bra idag och jag är riktigt nöjd, imorgon har jag utsläppet så jag kommer nog rida dressyr på banan då (bästa med morgonen) lugnt och skönt ;)


Ska se om jag kanske kör mycket galoppävningar idag samt trav, galopp, trav osv.
Hon kommer bli både trött och grinig säkert men hon lär bli stark i galoppen för att orka med dessa övningar i hoppträningen bland annat (dom kör en hel del galopp där med).


Så nu blir det att komma igång med hårdkörning, försöka iaf.
Får se vad mina knän säger, dom har strulat mycket denna vecka :(

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards