sakura

Alla inlägg under september 2013

Av Malin - 22 september 2013 22:54

Idag blev det lite Innebandy mitt på dagen tillsammans med Mica, riktigt kul när dom har detta evengemang på jobbet.

Det var en hel del folk också vilket också var himla kul.


Stack dock därifrån tidigare än tänkt för att hinna med allt ute i stallet..

När jag stod och vänta på bussen ut till stallet så kom Lina förbi så då fick jag åka med henne, inte alls dumt!


Väl ute så gjorde jag allt klart sedan plockade jag in Sakura och borstade henne bara, sen fick hon gå ut igen för jag skulle och klippa mig innan jag skulle hem och göra mig redo för lite fest och utgång, men i nyktert tillstånd =)


Mica, Jens och Emil kom förbi mig innan vi drog till förfesten... Sen blev det engelska hela natten där man sjöng karaoke, eller jag sjöng inte men sjöng iaf med i låtarna, vilket typ alla gjorde...


Jag hade en helt underbar dag och kväll, det lär göras om snart igen!! =D

Av Malin - 22 september 2013 22:51

Idag åkte jag och Mica ut till stallet, hon fick låna Ebbe så vi skulle ta oss en ridtur tillsammans =)

Men först så gjorde jag allt klart så det bara var att natta hästarna sen (hade kvällspasset).

Så det blev en kvällstur och jösses vad mörkt det blir fort nu, vi stack strax efter sju och det hade börjat mörkna redan då.


Vi tog turen bort förbi Sveden, över åkrarna liksom, väldigt mysigt och trevligt.

Mest skritt men det blev några steg av trav också.

Sakura var superpigg och glad att få komma ut, jobbade henne lite sista vägen hem vilket gick väldigt bra :)


Ebbe skötte sig superduper och lunkade på och lyssnade på Mica, så himla kul!

Hoppas man hinner med en tur till innan hon flyttar ner till Örebro..


=D


Bilder från ridturen, inte den bästa på Mica och Ebbe men ja :p

Felvridna blir dom också, kan bloggplatsen kanske göra något åt detta???? *suck*

     

Av Malin - 19 september 2013 18:23

Idag åkte jag ut i hyfsad tid faktiskt, strax efter två vilket var väldigt skönt =)
Och precis när jag klev av bussen kom lill Cicci och hennes pappa så dom stannade så jag kunde åka med dom därifrån till stallet. Väldigt snällt!


Sakura har börjat bajsa så enormt mycket inne nu så det är fan hemskt, tar mig en evighet att mocka boxen, haha

Men sen är jag extremt petig och vill ha bort dom små kluttarna också som man knappt får med grepen, men det lär man sig ;) Bästa är iaf att bädden verkar funka hittills, luktar lite när man väl mockar men inte direkt mycket (som alla andra boxar) men sen ingenting. Så vi fortsätter så, skönt att bara mocka bajs!


Idag blev det en skrittur med Cicci och Zacco, mamma Mia följde givetvis med och promenerade med oss, blev runt svedenhagarna bara sen gick vi in på banan och red runt lite.

Grannen kom ut och började klyva ved givetvis men det gick bra, tror hon vant sig ganska så mycket nu när hon står på gården och hör/ser han hålla på.


Men nog kunde hon hoppa till emellanåt för det ;)
Lite halvspänd och dryg i början, ville inte riktigt jobba sig i formen och låg på en del.


JAG hade problem att hitta balansen i sadeln med (andra gången jag rider i den), men det blev bättre på slutet faktiskt.


Även ridningen, tog sin tid att få henne något mer mjuk och följsam men man får ligga på emellanåt, så pass så hon blev lite grinig på mig ibland.


Jobbade mest i skritt och trav, hitta formen osv.

Men tog även lite galopp och där blev hon iaf grinig i högern, fick smaka på två halvhöga bakutsprång men jag blev arg efter andra för då hamna jag lite på halsen och efter det gick det bra iaf, hon gick på fint men eftersom man får mana och hålla henne samtidigt (svårt och förklara) så går hon ner på tygeln och försöker hitta en form som hon inte riktigt har orken till ännu och därför tror jag hon blir sur på mig också.


Vänstern gick klockrent =)


Ska kolla om jag kan få ut en massör kanske, men hon känns inte direkt stel heller mer ojämn kanske och sen att hon saknar lite styrka och muskler för att orka bära sig. Jag ber henne inte gå i form i galoppen men hon gör det i och med att jag lär hålla emot henne lite samtidigt som man får mana på, det blir ju lite automatiskt tygeln och form då... 


Men med lite mer dressyrtränande på banan så tror jag det blir bra i slutändan.

Nu hade vi sällskap av ponnyn OCH en granne som donade men måste säga att det gick riktigt bra trots allt! 


Jag är nöjd och jag tror Sakura blev ganska nöjd efteråt med ;)

Av Malin - 18 september 2013 22:04

Igen... Och nu är man ledig tills söndag natt vilket känns jävligt skönt som alltid ;)

Idag åkte jag med Lina ut till stallet men vi red ej tillsammans för jag ville fixa med allt som skulle göras, skura vattenbaljan i hagen och byta vatten bland annat.

Men tog in och borstade av henne, gick väldigt bra idag faktiskt, skönt :)
Sen tog jag repgrimma och långlinan och gick ut i paddocken.

Gick runt i bägge varven först och gick i volter och stannade, detta för att få fokusen på mig bland annat men också för att longeringen visat sig gå sjukt mycket bättre när jag börjar lite lydnad först.

Sen blev det longering vilket gick sjukt jävla bra! Skritt och trav körde jag idag, ville ha fokusen på det.

Jag är sjukt nöjd med henne idag, min fina bus <3
Trodde hon skulle vara pigg och galen bland annat men hon var lugn och avslappnad och vaksam.
Bästa någonsin helt ärligt!

Min bäs <3

Av Malin - 18 september 2013 08:06

Idag blev det bara borstning utav sakura, hade tänkt hinna med longering också men det hanns tyvärr inte med innan jag fick lov att gå till bussen.

Inte kul att borsta henne nu när hon byter päls, hon uppskattar det inte och är så grinig, hugger i luften bland annat.
Ändå försöker jag borsta försiktigt!

Sadla, inte att tala om.. Tycker så synd om henne alltså.
Hon har alltid varit känslig men förra året börja detta, när det blev värre än värst.
Ändå ger jag alltid B-vitamin tex.

Min är snart slut och jag funderar på att köpa pellets då, man tjänar fan på det! :)

Av Malin - 17 september 2013 08:31

Blev att jag åkte med Lina ut idag vilket var en evighet sen alltså. Vi har inte ens setts i Stallet på väldigt länge så idag slog vi på stort.

Blev en ridtur, vägen förbi Ann!

Gick riktigt bra idag, Sakura var rädd för en massa skit idag så jag fick sitta och trycka henne åt sidan ganska mycket kan jag lova.

Annars var hon riktigt fin alltså, bjöd på fint jobbade en hel del och hon höll mitt tempo trots att Lina drog iväg i galopp eller så.

Nu är vi pågång igen, känns så jävla skönt alltså och tror även hon tycker det.

Red i nya sadeln idag med, kändes väldigt bra MEN jag måste köpa nya stigläder, sådana med T Spännen då dom vanliga läderna inte alls är ok, själva spännet där uppe får jag rakt i benet eller vad tusen det blir då den bultar ut så mycket. Oskönt!

Men den kändes bra, låg jävligt bra dessutom och hon verkar inte ha något emot den =D

Så nu ska jag bara köpa en gjord och nya läder som sagt.

Har även hittat en sidepull nu som jag kan tänka mig, blir fel färg men vad fan.. :P
(SÄG GÄRNA VAD NI TYCKER)

Av Malin - 17 september 2013 08:22

Här hände inte mycket.
Tog sovmorgon och åkte ut på kvällen och fixade allt åt sakura, sen åkte jag hem igen så bäsen fick en vilodag idag :)

Av Malin - 17 september 2013 08:20

I efterhand... Plötsligt strular min dator en del med internetdelen så jag kan ej blogga från datorn, kommer ut på chatten iaf! Haha

Skit samma, får köra uppdatering av dagarna nu över telefonen.

Lördag som sagt :)

Sanne kom med sin fina Häst idag så vi tog en underbar ridtur genom sveden.
Otroligt fint väder fick vi!

Sakura blev något överlycklig och galen när hon insåg att det var hennes karl som kom till gården så det sluta med att jag fick gå in och sadla osv inne, men hon var mer galen där eftersom både Ebbe och aramis började skrika efter henne så jag var helt död innan jag väl satt på hästryggen haha

Nåja, ridturen gick kanon och det var helt underbart.
Hästarna skötte sig fint!

Sakura skrek väl i säkert över en kvart efter aramis efter att dom åkte hem.
När hon sen lugnat sig så kom ponnyn hem efter tävling så Sakura trodde väl det var sin Älskling igen Och började skrika igen.
Stackars bäs!!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards