sakura

Alla inlägg den 1 september 2013

Av Malin - 1 september 2013 22:02

Jahapp, då är det åter söndag igen eller rättare sagt så är söndag snart slut och en ny vecka börjar.

Alltid lika trevligt men om man slapp jobba så hade det varit ännu trevligare måste jag erkänna iaf ;)


Jag gick upp efter 13 idag och duscha och gjorde mig klar för att ta bussen ut till stallet efter 15 tiden.

En ny hovis skulle komma förbi och sko Sakura, fram först av allt men kanske prova även bak.


Jag fixa och trixa när jag kom ut och sedan plockade jag in både Sakura och Ebbe då även Linas hovis skulle komma idag tydligen. Sakura fick hö och äpplen och smaska på och Ebbe fick äpplen.

Sen satt jag mig bara ner och tog det lugnt tills Lina dök upp strax innan halv 5, då även hennes hovis kom.


Jag valde att gå ut med Sakura efter ett tag eftersom dom stod och skodde Ebbe utanför hennes box, så Sakura fick komma ut och smaska på gräs istället och jag små borstade henne också men eftersom det är svårt och borsta en häst som ska gå runt hela tiden och leta bra gräs så gick jag in efter en stund och ställde henne på gången.


Då kunde jag kratsha ur hovarna och borsta henne ordentligt samt spruta in henne i flugmedel så jag hade det gjort!

Nu har hon fått grunden så hon borde klara sig nu!

Jävla knott har kommit som fan här ute :/


Strax efter 17 fick jag lov och skriva och fråga vart hovis var, om jag fattat fel dag men hon blev lite försenad så då tog jag med henne ut och longerade henne på banan men det var en dum idé, grannen höll på och kluva ved eller såga iaf så Sakura sket ju på sig stup i ett.

Sen åkte stallvärden runt och klippte gräset, men honom skiter hon fullständigt i det var grannen som var farlig så hon lyssnade inte så bra nej...


Men jag avbröt och jobbade i skritten mest som hon gjorde fint till slut =) Sen lekte jag lite med henne på banan, träna backa bland annat och lyssna på mitt space, men det där är jag kass på, hon hamnar hela tiden på fel sida för min del och nej.. Öva öva öva..


Som sagt, lite fel dag med allt som hände omkring också, men hon var lugn till slut!


Sen kom hovis och vi började det roliga..

Jag sa att vi börjar med fram och sen får man väl se om hon får komma i närheten av bak helt enkelt.


Sakura var bitchig som satan mot henne när hon började med frambenen, nafsa i luften och bakåt men hon stod och sov emellanåt också. Saken är att hon inte har något emot skoningen egentligen, hon är inte rädd eller något utan bara dryg som fan och hon har blivit värre sen händelsen och med flytten.


Men det gick bra idag, hon gjorde ingenting dumt mer än bita i luften och sen drog hon sönder ett grimskaft när hovis provade att binda henne tajt.


Jag tog och höll i henne hela tiden efter det och då gick det bättre, då kunde hon ha koll samtidigt som jag kunde hålla koll på henne ;)


Sen var det bak och jag varnade hovis för kickarna hon börjat med sen händelsen (aldrig gjort innan alltså), men hon gav sig på det och höger sida gick väldigt bra, hon försökte kicka givetvis men hon van där väldigt snabbt och hoven var sedan skodd väldigt snabbt och smidigt!


Sen var det andra, där hon är lite stel och där tjafsade hon betydligt mer men vi mutade med lite äppelbitar emellanåt när hon var duktig och det hjälpte faktiskt, så hon fick på en sko även på höger utan större problem, så fort hon inser att hon inte har någon chans så går det bättre. SÅ GLAD!


Nu hoppas jag att denna tjej vill fortsätta sko, för hon hade jävlarenama i sig liksom, hon var inte rädd som man kunde uppfatta andra (vilket man givetvis förstår).. Fy fan vad skönt med dojor runt om igen.. Snön kommer ju komma innan det är dags för nya igen så det var skönt!


KALAS!!!


Sen har jag faktiskt hoppat Ebbe en sväng idag, tror det bara blev ett skutt? Eller två, minns fan inte... Han testade mig en hel del men sen gav han med sig när jag sa ifrån. Riktigt fin kille alltså :)


Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards