sakura

Alla inlägg den 29 september 2013

Av Malin - 29 september 2013 14:07

Idag tänker jag bjuda på lite bilder på min gris, dock står hon bara och äter så bilderna ser väl typ likadana ut men det är bilder iaf ;)

Sen bjuder jag på 3 bilder från ridturen också!


Nåja, åkte ut och släppte ut alla idag eftersom det var min tur.

Sedan så gjorde jag i ordning all hö och kraft till både mig och Lina, hade tänkt mocka till Lina också MEN Sakuras box såg förjävlig ut idag, jag skojjar inte. Aldrig varit så drygt att mocka som idag, tog säkert över en timma för mig att mocka :(

Det bara rasar isär när man ska ta upp det eller så är det redan helt mosat/trasat i pyttebitar som man inte ens får upp med grepen, skit störande :(


Men iaf så tog jag mig en ridtur idag, provade dessutom sidepullet också, red med det. Fick göra några egna hål i det men jag tror det sitter bra nu? :p

Hon hade inte direkt några problem med det, verkade nöjd faktiskt... Fick ta i några ggr vid bromsningen när hon blev lite väl pigg i galoppen och då kunde hon ruska lite men inte så nämnvärt.


Ridturen i sig gick sjukt bra, red förbi skjutbanan (ingen där, puuh), jobbade en del galopp vilket hon var väldigt villig till.. Varit väldigt mycket nu faktiskt, positivt iaf!

Kändes ganska mjuk men kanske något stel i höger sida, där fick jag jobba för att få henne att böja sig lite så det blir mer jobb med den sidan nu igen.


Lovar att det är mitt fel!
Och Linda, tror jag får lov att rida med sadel vid galoppjobbet nu iaf, hon är för pigg att rida barbacka i den gångarten (iaf med min balans) ;)


Strunt samma, hon tar fattningarna superfint när jag verkligen sätter till mig, men för det så hamnar jag lite ur sitsen, alltså jag lutar mig en del framåt (AJABAJA)... Men hon tar den och jag berömmer genast och det är huvudsaken, eller hur? :p


Sen måste jag köpa andra stigläder för spännerna gör att mina ben inte ligger emot sadeln, tex mina knän ligger inte emot och sen är det luft mellan sadel och mitt ben uppe vid spännet av stiglädret. Måste komma på någon lösning där tills jag kan köpa nya.

Pigg och glad men hade en väldigt fin galopp idag, då hon inte rusa iväg lite väl i den ;)
Blev en del trav också och det gick superfint även det. I skritten söker hon sig ner fint även med sidepullet vilket jag tyckte var riktigt kul =D


Jag är supernöjd över ridningen idag, nu får det inte bli någon vila närmasta dagarna alltså!!


             

Kan hända att det ska upp lite mer lr?


   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards