sakura

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Malin - 4 september 2013 22:29

Idag fick jag maskprovet och alla var 0:ade förutom Sakura som hade 50 EPG, inte alls mycket med andra ord så hon behöver inte avmaskas. Så himla skönt =)


Åkte iaf ut och plockade in båda två idag, Ebbe fick komma in och käka lite medans jag donade med Sakura. Jag hade kvällen idag så jag hann inte direkt rida vilket jag egentligen hade velat göra och hade lätt kunnat gjort för jag missade iaf den tidiga bussen hem, suck haha


Iaf så blev det lite longering, ville få det bra efter i söndags då grannen bara skrämde henne osv.


Och jag började med lite NH som gick riktigt bra, grannen var ute idag med men han vattna något tror jag så han väsades inte direkt så Sakura brydde sig inte direkt, höll lite koll emellanåt men mest koll på mig.


Sedan longerade jag henne vilket gick strålande trots lastbilen som kom och lämnade lite spån och morötter bland annat till stallet.

Hon for iväg i galopp dom ggr lastbilen pyste till men annars accepterade hon den :)


Gick verkligen jättebra idag, höger galopp tyckte hon dock var riktigt jobbig idag, ville inte alls ta den i början och när hon väl gjorde det så for hon iväg i luften mer än på marken. Men hon avslutade med en himla fin högergalopp.

Så jag är nöjd!


Idag är sista natten i sommarhagen eftersom dom är maskfria, så imorgon bitti plockar jag hem dom till vinterhagen och så får dom komma in på kvällen då och få sova inne med alla andra som sagt.

Ska bli spännande och se vad dom säger om det eftersom dom hittills alltid vela komma ut efter någon timme i boxen bara.

Men dom vänjer sig säkert ganska fort, dom lär ju inse efter några dagar att dom faktiskt ska sova inne ;)


Nu ska jag se ett avsnitt till av Heroes innan jag ska lägga mig, har morgonpasset imorgon så jag lär vara pigg ;)

Ska fixa och dona med en hel del då, bland annat försöka rida ett dressyrpass och sen fixa vatten till vinterhagen och bla bla...


Peace

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards