sakura

Alla inlägg den 28 februari 2015

Av Malin - 28 februari 2015 17:00

Idag kom den en tjej och provred Sakura.


Väldigt bra känsla för hela bunten verkligen, hon hade sin vän med som även äger stallet som tjejen isåfall ska ha sin häst i. Litet stall på 4 boxar, väldigt mysigt. Stora hagar med fri tillgång på mat. Bra utevistelse och lösdrift på sommaren.


Dom jobbar mycket med AR och frihetsdressyr, speciellt kvinnan som äger stallet (håller även lektioner i det) och detta är väl också vad tjejen vill syssla med men sen även rida i skog och mark.


Allt gick bra, Sakura testade henne lite i början men dom slappnade sedan av båda två och det gick mycket bättre. Körde lite skritt och trav på ett ställe där det gick och rida på volt hyfsat iaf. 

Gick dock inte lika bra i galoppen sen som hon skulle testa på grusvägen, Sakura blev nog lite glad/taggad efter galoppfattningen så hon sparka bakut en gång och jag TROR tjejen tappade balansen och föll framåt varpå Sakura studsa till med en liten bockning (tror jag?) och tjejen åker av.


Sakura stod snällt kvar bredvid tjejen och undrade mest vad tusan som hände.

Allt gick bra med både häst och ryttare, tur nog. Dock ingen skön landning på hårda gruset, men hon tog sig tillbaka till stallet iaf!


Usch, jag som var ut och red barbacka i alla gångarterna dagarna innan och hon kändes då inte alls sådär superpigg.

Men det blåste sjukt  mycket ute så redan när dom red på volten så var hon lite sitssig och spänd för det så hon kan kanske ha blivit rädd för något med.


Men jag tror det kan ha varit för tjejens balans, hon la en hel del tungd i stogbyglarna också så sadeln föll snett och tröck i fram på vänstra sidan. 


Men men, det kan ha varit precis vad som helst som hände men tur nog gick allt bra och det är absolut det viktigaste!


Alla gillade Sakura väldigt mycket iaf, dom ville komma fler ggr men jag vet inte. Vi får se :)


Bjuder på en bild från hagen när dom fått lunch strax innan jag plockade in henne <3

 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards