sakura

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Malin - 3 februari 2015 19:00

På nya stället, blev med Sakura =)


Var lugn och och fin i stallet när jag gjorde i ordning henne, Miraz var lugn och fin uppe i hagen med.


Red sedan iväg, gick upp i skogen efter en granhäck som kommer strax efter man svängt ut ifrån gårdsplanen. Följde massa spår där och kom ner för berget och så pass nära soptippen så man kände lukten och hörde hur dom höll på där borta med containrar osv.


Vände när det blev så himla mycket snö och valde en annan väg istället. Följde den i evigheter och på massa mysiga stigar där i skogen. Upp och ner och hit och dit kan man ju iaf säga.

Till slut blev jag fundersam på om vägen skulle gå tillbaka så när den började luta kraftigt neråt igen efter att ha gått åt rätt håll "hemåt" så valde jag och vända, kändes fel att liksom fortsätta bortåt ifrån hemhållet.


Men i en annan korsning valde jag och svänga av åt annat håll än där vi hade kommit ifrån först och den vägen kom sedan ut i början där vi kom in i skogen så vi kom hem till slut ;)


Riktigt mysigt, skritt, trav och galopp.. Inte så mycket trav då det var enklare med skritt lr galopp i snön.. Pigg och glad framåt var hon. Ville vända någon gång, var en del snö på vissa ställen, stackaren :p


Men allt gick iaf bra!
Så det är superskönt.


Miraz fick vara, jag blev så kall om huvudet/öronen så jag fick sådan huvudvärk :(

Får ta en promenad med henne imorgon eller en ridtur, får se. Ska ju såklart ut på kvällen imorgon.


Bjuder på lite bilder från idag och en liten film :)



 

     

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards