sakura

Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Malin - 1 februari 2015 11:53

Idag fick jag vara med på ett morgonpass, gick bra och ta bussen dit och att gå upp till stallet. Blev såklart den längre bussturen idag men vad gör det. Varmt som satan var det på bussen med, fick fan knäppa upp både jacka och tröja.


Hur som helst, hästarna var lugna och fina när vi kom in till stallet i morse. Gick väldigt bra och sätta på täckerna på flickorna och att ta ut dem, tog ut dom tillsammans. Lär ju prova och se om det går bra vilket det gjorde. Sakura spanade runt och Miraz var mest glad för att komma ut och trippa emellanåt (sa såklart åt na)!!


Släppte in Sakura först, slängde grimskaftet om halsen och sen stängde jag grinden innan jag släppte Miraz. Gick och tog av Sakura grimman och stängde sen undre grinden.


Gick väldigt bra faktiskt :)

Väldigt fin hage ser det ut som att dom har också så det känns bra.


Långt och springa med vatten bara och det finns bara en kanna så tänkte köpa en lr två till så att jag kan springa med dem. Jag vill gärna att dom har vatten liksom.


Vet inte om dom vågat sig på vattenkopparna, vattnet var iaf typ slut när jag kom idag fyllde på lite i dem för och visa dem). Så dom får hinkar in i boxarna, lika bra. Dumt och riskera att dom blir utan vatten på natten.


Nu är jag ett tag iaf, ska ut sen vid 17 igen då jag ska vara med och plocka in dom igen.

Men sen tror jag det är lugnt med att följa med dom ut. Hehe


Dom är ju snälla och lätta att ta in/ut så är det ju. Men det är ju alltid lite sådär med nya hästar osv och speciellt kanske med Sakura som är lite små grinig nu för tiden.

Får hoppas detta blir bra nu annars åker dom ut på lösdrift!


=)

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards