sakura

Alla inlägg den 6 februari 2015

Av Malin - 6 februari 2015 20:30

Idag tog jag en härlig liten ridtur på Miraz, första sen vi flyttade dit och det gick väldigt bra trots mörkret.

Vi red in i skogen och det var lite halvdrygt då jag glömde pannlampan men hade iaf en ficklampa i fickan :p Så den hjälpte oss lite åtminstone!


Blev mesta delen skritt, tog lite trav och avslutade med en liten galopp i sista backen innan vägen. Så mysigt alltså <3 Men fy så läskigt med, ända sen jag fick veta att dom kör en massa enduro där i skogen ganska ofta så... Känns inte bra.
Speciellt eftersom jag blir nervös själv, det hjälper inte två hästar som inte är helt trafiksäkra då heller. Suck :(


Men det gick bra denna ridtur iaf!


Sakura fick det bli ett dressyrpass på. Gick inte så bra måste jag erkänna :(

Hon är som en helt annan häst, hård i munnen, vill inte slappna av helt osv.


Tog bra lång stund innan hon började mjukna i hela kroppen och lyssna på mig, när hon gjorde det så kändes det kalas. Men hon känns långt ifrån där vi var innan julen. Känns så hemskt :(

Då hade vi verkligen kommit långt alltså!


Men nu ska vi fan komma tillbaka! 

Det jobbigaste nu är hennes hull, det är inte alls som det brukar. Hon är tunn och höfterna sticker fram osv.

Både muskler och hull har försvunnit i massor på henne. Känns skit jobbigt.


Men har köpt hem vetekli nu som hon får lite av. Hoppas det kommer hjälpa!


Och vet ni vad jag gjorde idag, haha

Gick ner till bussen som skulle komma vid 19.40, men jag kom ner dit vid halv och då jag var så förbannat kissnödig så tog jag och gick hem :p Japp, jag började gå neråt och det gick ruskigt bra. Väldigt skönt!


Tog en kvart ner till Ingarvet och 35min ner till åhlens. 

Känner mig riktigt duktig ;) Hehe


En bild på mina prinsessor <3

 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards