sakura

Alla inlägg den 27 september 2014

Av Malin - 27 september 2014 18:39

Tidig morgon idag, sovit skit kan man väl säga så klev väl upp och kika på serie vid halv 6 :p


Sen tog jag buss till stallet och släppte ut lite hungriga hästar i lilla stallet.

Mockade och fixade med allt innan jag tog en ridtur med Sakura i det fina men blåsiga vädret.


Red bort mot Sveden, hoppade lite stock och för mig ganska högt dessutom :p Super duktig och fin, tyckte det var så kul så.

Sedan försökte jag dressyra på åkern men det var för mycket blåst så hon var för stel och stirrig så fick väl avbryta det och tänkte då rida runt småtäkt men när jag kommer ner på stigen kommer jag på att det var fälttävlan där, så det var hinder uppbyggda så då var det bara och vända igen.


Hoppade lite till innan vi sedan red tillbaka hemåt, stannade på lill åkern och tänkte försöka dressyra lite där men då blev vi störda av lite hästtrafik vilket var riktigt spännande så till slut valde jag och avsluta, blä.. :p

Men fin i övrigt!


Miraz borstade jag av och spraya in med medel samt masserade in annat medel runt öronen osv för knottjävlarna som äter upp henne :(
Sedan fick hon flughuvan också på sig!


Tanken var att jag skulle ut igen och rida med Moa men bygget av höhäcken tog för lång tid.


Nåväl, byggmax och järna efter stallet. Vi fick först åka och köpa en  skarvsak till dragkontakten då våran bil hade annan kontakt än vad transporten hade så där tog det ganska mycket tid, men sen sov karln min över också så vi blev nästan två timmar sena :(

Nåväl, vi hann nästan klart. Det som skall göras nu är takreglarna och sen bottenplattan och fäste av taket sen är den klar. Dock lär jag köpa ett till tak, för det blir nog lite för kort iaf, vi hade hoppats på att det skulle räcka med en men icke sa nicke.


Bjuder på bilder av bygget av det som hittills gjorts :)

Vi har haft den emot sandlådekanten när vi skruvat osv så den större 4 kanten behöver ni inte bry er i ;)


       

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards