sakura

Alla inlägg den 20 september 2014

Av Malin - 20 september 2014 18:52

I fina vädret tillsammans med Moa och Prince idag.


Idag red vi en längre väg och en ny väg för lilla Miraz men hon var så himla duktig så <3 Hon fick dessutom leda oss genom Svedens gård då Prince blev rädd något (första gången ever!) men det gick så bra så, Prince höll sig vid hennes rumpa :p 


Blev lite trav men mesta delen skritt.

Provade dessutom och rida med nya paden idag vilket gick bra till en början men sen började den klia (fårull under) så Miraz blev irriterad på paden så jag fick mig en promenad resten av vägen hem. Lite trist men vad gör man inte för dom fina.


Hade kunnat tagit bort nya paden, men man ska ha pad under den bomlösa jag har så därför fick det bli att jag gick...
Stackaren klia sig som en tok när vi kom hem och jag tog av sadeln, inte alls kul.

Så det blir åter till den andra paden igen, lite trist då den börjar göra sitt. Har inte hittat en annan pad som jag faktiskt gillar, förutom denna nu då och då gillar inte hon den :(


Vi får se helt enkelt... Kanske ska testa och ha något tunt under den och prova rida/gå igenom med den för och se hur hon reagerar på den med.
Fick veta av en vän  nyss att "hennes" häst reagerade liknande på en sådan här pad i början.


Så vi får väl se, annars kanske jag säljer den då.. Vore dock trist för jag gillade den :p


Sakura fick bara lite klapp idag, ville hem hyfsat tidigt till älskling idag :) Plus att jag behövde tvätta så får helt enkelt rida båda imorgon. Vet bara inte riktigt hur jag ska hinna det. 
Kanske ska man longera Miraz bara på banan och sen rida Sakura? Hm, får se...


Ska till svärfar också och gratulera honom. Nåja, det blir nog bra i slutändan :p


Prince och Miraz släppte vi ihop idag igen iaf och så glada och nöjda dom blev =D

 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards