sakura

Alla inlägg den 19 september 2014

Av Malin - 19 september 2014 20:13

Och lite helg :)


Har väl inte sovit mer än ca 1 timma idag, gick av i morse och åkte direkt ut till stallet efter jobbet då jag hade utsläppet i lilla stallet.

Tog och fixade alla sysslor åt båda hästarna också eftersom jag hade annat planerat på eftermiddagen.


Sakura fick vila men Miraz tog jag in och borstade av samt sprayade och smörjde in medel mot alla tusen knott som bitit henne i öronen sen hon flytta hem till vinterhagen.

Hon får som sagt gå med flughuva dygnet runt nu :( Har blivit bättre men hon vill inte att man ska trä på huvan, knappt grimman ibland :(


Men hoppas dessa flugfärn försvinner snart, gärna NU! Så man slipper ha henne så här.


Men ja, det blev vila för båda igen.


Så nu lär jag ligga i i helgen ;) haha

Av Malin - 19 september 2014 20:03

Tisdag:

Miraz fick vila och lika så Sakura.


Onsdag: Red barbacka runt byn med Sakura och jobbade lite i skritt och trav. Tog en liten galopp också men sen var det mest mys, lugnt skritttempo :)

Miraz blev det vila för igen.


Torsdag:

A red på banan och körde lite galopparbeten där det hade gått riktigt bra. Lite bus ute i skogen :)


Jag tog en promenad med Miraz i sina nya benskydd ;) Riktigt bra blev dom, passade perfekt verkligen!

Väldigt pigg och lite halvt surig för att ha fått stått i några dagar, otålig kanske man kan säga :p Tiggde uppmärkssamhet till tusen och ja, dryg ;) haha


Åh ja jag vet, ser ut som hon har stort huvud och liten kropp men det är nog snarare tvärtom, tog i lite fel vinkel. Man lär vara snabb när dom väl ställer "upp" sig ;)

 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards