sakura

Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av Malin - 22 augusti 2014 22:44

Äntligen lite helg =)


Åkte ut tidigt idag till stallet så fick bara 4 timmars sömn om ens det då jag blivit väckt ett x antal ggr....


Men ut kom jag och ridtur blev det tillsammans med Moa, äntligen. Så otroligt länge sedan alltså.

Sakura fick följa med runt på en skrittur, så det blev barbacka och en del mjukgörande arbete. En lugn och trevlig tur med andra ord.


Imorgon vet jag inte riktigt vad jag skall göra helt enkelt, vi får se helt enkelt!


Miraz fick stå idag igen.


Igår kväll beställde jag maskprover så jag hoppas jag hinner plocka ihop bajs på måndag så man kan skicka in det då.

Men det blir säkert tajt med tid då, men man får hålla tummarna helt enkelt ;)


Ska ev hämta hö på måndag eller tisdag med.

Men det löser sig som sagt ;)

Av Malin - 22 augusti 2014 22:29

Blir en lång men kort uppdatering idag genom veckans gång... 

Har inte haft tiden för och sitta vid datorn denna vecka därmed dålig uppdatering.


TISDAG:


Åkte med Moa till kliniken där allt gick bättre denna gången.

Prince är påväg tillbaka äntligen, hon får börja skritta honom igen nu. Måtte det hålla i sig.


Tjejerna fick vila idag, A jobbade sent och jag var bara ut en sväng på kvällen med älskling.


ONSDAG:


Då red jag dressyr på Sakura, gick otroligt jävla bra måste jag erkänna =D
Äntligen är vi påväg och det går så fruktansvärt bra, längtar tills magen blivit lite mer trimmad efter betet så att man kan börja prova/leta dressyrsadel på riktigt.


Vill komma igång med dressyrträning nu, vet bara inte vilken instuktör jag ska prova rida för.

Tycker sånt där är jobbigt ju, men hoppas jag hittar en bra tränare innan vintern iaf!


Jobbade mycket på formen och bjudningen, försökte få med bakbenen bland annat.

Idag blev det en hel del galopparbete bland annat, på volt och öven hela ridbanan där jag körde ökad galopp på långsidorna bland annat.


Hon känns bara bättre och bättre med tiden, lite jobbigt fortfarande när jag kräver lite mer i höger galopp bland annat men tycker hon gör det bra nu. Visst jobbigt men det kommer och man märker det på henne så tydligt.


Fortfarande lite vinglig och ojämn, i ökningen bland annat ligger hon lite väl snett men när jag jobbar mer så försöker jag ställa henne rätt och ut med rumpan vilket går bättre och bättre.

Jag behöver inte hjälpa henne alls lika mycket längre även om det ibland behövs lite extra, men som idag så kunde jag ha slappa tyglar lite ibland och hon körde på väldigt fint med fin bärighet.


Ligger lite för mycket i höger men vi vet ju varför, hon är svag och har inte lika mycket muskler och styrka!

Det känns bra detta alltså =D


Så stolt över min fina flicka <3


---------------------------------------


Miraz blev det en liten tur tillsammans med LillC och M runt byn, mesta delen skritt men det blev lite trav också.

Blir bättre bjudning här för var gång med även om hon fortfarande superseg :p Jag menar vi fick trava ikapp Zacco en del ggr alltså. hahaha


Men det går framåt och Miraz älskar att få komma ut alltså <3



TORSDAG:


A tog med sig en väldigt brunstig Sakura på en promenad runt byn tror jag? Vet ärligt inte vart dom gick för det glömde jag nog och fråga.

Men det blev en del jogging med för dom.


Hela familjen var med henne nämligen :)


Det gick iaf otroligt bra.


Miraz fick följa med och stå i boxen och käka lite hö medans hela stallet hade stallmöte idag.

Gick så bra så!


:)


   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards