sakura

Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Malin - 10 augusti 2014 20:29

Idag har det varit superfint väder igen men samtidigt med lite små vindar emellanåt vilket gjort det väldigt behagligt och vara ute :)

Blev en ridtur på andra sidan vägen idag igen, tog vägen runt Ann. 
Pigg och jobbig var hon idag, envis. Aldrig varit med om att hon varit så dryg som idag. Grr.. 


Men det avslutades väl kan jag tala om, tog nämligen några varv i både trav och galopp på banan på en liten volt och då gick hon minsann som en klocka, i båda hållen =D Ruskigt fin, stor skillnad från fredagens dressyrpass. Gissar på att hon blev väl uppvärmd innan idag.


Blev en del ställningar och galopparbete, men tyckte hon mest sprang på än lyssnade så det var sådär. Men sen fanns de ggr hon sansade sig och gick bra. Störande är det när hon håller på såhär, hon brukar liksom inte göra det.

Visst pigg och framåt brukar hon vara men hon lyssnar ändå vilken gångart och vilket tempo som gäller, idag var det typ springa, springa som gällde och blä..


Nya tag ;)


Imorgon blir det nog en lugnare tur runt småtäkt eller runt byn, beror helt på hur lång tid jag har på mig innan det är kväll. Jobbar i natt nämligen.. I värsta fall kanske jag tar och longerar henne :) Det skulle vara en bra idé iof, kanske lutar mot det :)

Miraz blev det bara lite hagmys med och smorde in henne med medel bland annat.

Tösa ville följa med mig in och kände mig så dum att jag inte gjorde något med henne idag.

Får se om jag hinner ta en promenad med henne imorgon eller ev longering :)


Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards