sakura

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Malin - 7 augusti 2014 20:45

Idag åkte jag och A ut tillsammans och skulle ta en liten tur runt byn, tänkte att den borde vara den längd som jag får rida runt med Miraz.


Iaf så plockade vi med oss alla hästarna inkl Ebbe och gick ner till stallet.

Ställde in Ebbe i sin box där han hade mat och vatten :) Detta för att det inte går andra hästar omkring där vi har beteshagen nu.


Sedan så ställde vi oss ute och gjorde i ordning hästarna.

Nu har dom fått styngflugeägg överallt, inte bara benen utan kroppen och i manen :( Vi stod hur länge som helst och höll på men vi fick bort allt typ, dock ej det i manen (Miraz)... Vette fan hur jag ska göra där? Man drar ju av manen när man försökte, haha


Nåja vi red iväg runt byn och det var precis en lagom tur alltså, exakt 40min tog det runt för oss, trots den sega farten ;) haha

Måste verkligen jobba på bjudningen, hon går ju och sover för fasiken.


Otroligt mysigt, A ville göra det mer och frågade om tisdag så lär fråga L om det går bra.


När vi var klara så fyllde jag på lite vatten i hagen åt dom och agget fungerade inte igen så jag stod och bråkade med det, sen började det lysa men det knäppte inte, en gång knäppte det till. *grr*

Får hoppas stallägaren kan kolla på det.


Sen hämtade David oss och vi åkte till Hööks, lr tja vi lämnade av A hemma först.

Sedan åkte vi vidare.


Hööks hade urrensat på flughuvor, så åkte förbi och kikade biltema med men dom hade bara förstora stl. Granngården hann vi inte till för kl var 19.11 när vi kom ut från hööks, ganska irriterande.


Men vi stannade till på CG (citygross) på vägen hem eftersom vi skulle handla och kikade då på deras huvor och det fick bli en sådan där svart elastisk huva, men bara till Miraz för det fanns inte mer än XS, S, M och XL.


Men nu har å andra sidan Sakura fått tillbaka sin nya luva (den är hittad i hagen) så då har jag två och skifta mellan till henne nu.


Dock kom jag på att stl M i den jag köpte till Miraz nu kan vara förliten iaf :p Blir tokig!

Nåja märks sen, är den det så beställer jag nya helt enkelt. Börjes har fortfarande huvor kvar så!


Inne på CG blev jag helt yr och svimfärdig också, svartna för ögonen och det bara snurrade. Så ska lägga mig och vila nu och hoppas att jag mår bättre efter det.



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards