sakura

Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Malin - 16 augusti 2014 21:25

Idag blev det lite två i ett =D


Fick prova Moas sadel idag och den låg ruksigt bra så jag fick prova rida i den också. Bra dag vi valde, kändes bäst i och med att jag skulle rida ett dressyrpass.


Nåja, jag satt ruskigt bra i den faktiskt och även Moa tyckte den. Den låg väldigt bra på min tjockis Sakura med ;) Dock hade den åkt fram lite på slutet, antligen för att hon är så fet (som vanligt)...! Trodde även Moa. 

Sakura verkade dock gilla sadeln iaf =D


Har iof varit så med alla sadlar, att dom åker fram en bit. Ingenting ligger kvar på den där tjocka och hala hästen..

Iof ligger allrounden helt ok, har inte märkt att den åkt fram direkt! 


Skit samma..


Ridpasset i sig gick riktigt bra, lite pigg och stark i början men ingenting man inte klarar av liksom. Men efter lite igångsättningar så mjuknade hon på riktigt fint.

Höger galopp var riktigt jobbig och sned i början och när jag krävde lite mer av det så blev det något skutt med baken ;) Haha... Protester visar iaf att dom är jobbigt för dom.


Vänstra gick tusen ggr bättre, sådan otroligt skillnad. Hon söker sig till och med ner fint i den utan att jag ber om det. Jag vill mer få med mig bakdelen i och med att hon är lite stel ändå. Vill ha mer helt enkelt. Men det kommer.


Avslutade sedan till slut med lite höger igen och vilket skillnad, som alltid =)

Mycket mjukare, rundare och avslappnare. Sökte sig till och med ner även här vilket händer ibland givetvis men oftast mer stön och stånk över att det är jobbigt.


Supernöjd med henne, hon travade av i låg form med :D Duktig fina flicka!!

Skrittade av henne en vända i skogen, jag har världens bästa häst <3


   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards