sakura

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Malin - 11 augusti 2014 22:08

Jepp, nu sitter jag och käkar lite frulle innan jag strax ska börja fixa mig. Blir att börja en timma tidigare idag.
Men det är natt 2 av 3 så det känns bra, snart lite ledig igen ;) haha

Till hästarna!

Blev longeringsarbete för båda två idag och först ut blev Miraz :)

Körde lite nh på banan först vilket hon till slut blev lite trött på och började "tigga" med framhoven som till slut blev och stampa till med för att visa att det räcker, det är tråkigt.

Så jag började longera vilket gick väldigt bra. Idag gick jag på henne en hel del mer än sist, hade såklart korta spöt med så tappade ställning när jag fick lov att gå framåt å mana med det.

Och nej, jag smäller inte till med spöt utan antingen viftar jag lite hårt i luften lr så touchar jag till med det vid rumpan/bakbenet.

Det gick väldigt bra i ena varvet i andra så vill hon dra iväg utåt, vilket Blir att jag följer henne och då dansar vi runt på hela banan i princip :p nej inte så illa men mer än vad vi ska röra oss på.

Så fick ta tillbaka henne en del idag och köra på Mindre volt, iaf i svåra sidan.

Men kan tala om att hon börjar inse att det kan vara kul med, idag blev det en del hoppa i luften, sparka med benen åt alla håll och en stegring ;)
Så nu börjar jag få lite fart på henne, men snacka om sur hon blir när jag inte ger mig haha

Så söt, man ser hur sur hon blir men hon gör inte mycket iaf.

Iaf så vann jag, fick henne så jag ville i båda varven. Ökad skritt och trav, väldigt fin trav när hon väl tar i!
Blev lite galopp i allt bus med, men där är vi inte ännu.

Vi måste hitta knapparna först ;)

Sen var det Sakuras tur...

Det gick bra, hon kan ju det så.
Fick dock lov att longera på gräs vilket gjorde det svårt att galoppera i och med att det regnat.

Men det gick på kortare lina och att jag hjälpte henne, blev dock inte mycket.
Hon är var iaf väldigt fin och mjuk/lugn i båda sidorna vilket kändes jäkligt skönt :)

Blev inte alls någon lång stund men tillräckligt för att motionera henne.

Nöjd bäs fick sen gå tillbaka till sina kompisar :) får se om det kommer mer regn eller om vi får tillbaka värmen.

Bjuder på några bilder..
Miraz fick en ny huva idag, stl XL för det fanns ingen L, men den funkar iaf :)

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards