sakura

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Söndag

Av Malin - 28 april 2013 19:46

Idag blev det pyssel med mina 4 benta älsklingar :)


Först så satte jag upp lite fler stolp i lilla hagen eftersom jag ändå gick den vägen till stallet så tog jag med mig stolp från stora hagen upp.

Får göra detsamma även morgon sen är nog alla stolp på plats och bara tråden kvar =D


Idag fick Miraz komma in först av alla, yey tyckte hon =D

Kom när jag ropade såklart med.


Storbortsning som vanligt, tänkte faktiskt rida först men tänkte att jag tar bara en promenad bort till rälsen och tillbaka. Och så blev det.

Lite busig men hon uppförde sig bra och lyssnade!


Satte på mitt halter jag har kvar, så fin så blev hon, dock var det svårt att fota henne måste jag erkänna....


Efter henne tog jag in Pillan och ja vad ska man säga där?
HJÄLP hur hon såg ut, haha

 

Var bara att ta piggborsten och ta sig igen all lera, men det går faktiskt fort och det är inte jobbigt direkt.

Man får pyssla om lite extra med sin bästa vän :)

Sen blev det fix av man och svans också, så fin så blev hon.

Dock tyckte hon det var lite läskigt med pälsglansen, konstigt då hon är van vid det... Hm..

 

Blev en ridtur med henne idag, jag red bort mot berget där vi klättrar, den grusvägen vi körde lite tempoövningar samt mycket form och hon sökte sig sjukt fint ner på bettet idag. Sökte stödet riktigt fint och höll sig jätte fin länge.

Hon jobbade på väldigt fint i både skritt och trav och hon var lite låg i galoppen också men väldigt lugn och fin.

 

Så denna otroligt superpigga Pillan börjar komma ner på jorden nu verkar det som, väldigt skönt måste jag erkänna :)

Hon är så rolig att rida när hon är på sin fina väg!

Och sjukt duktig för den delen, Michelle kommer få fart på denna underbara häst, det vet jag! <3

 

Vi red sedan genom skogen hem, den vägen som går över denna grusväg så att säga. Svårt och förklara men ja det var en evighet sen jag red den. Antagligen den gången då jag ramla av Sakura, rakt ner i snön tillsammans med Amelia och Sarah :p HAHA

 

Till sist, Sakura bäsen och här blev det bara en storborstning och en promenad :)

Något hon verkligen behövde för hjälp vad hon var överallt idag :o

 

Hon blev rädd för allt och hoppade i luften, snurrade runt och hade sig, skit dryg med andra ord. Kanske bra att jag tog en promenad och inte en barbackatur som jag tänkte mig :p HAHA

 

Blåste ganska kraftigt när vi var ut och gick så jag antar att det spelade in väldigt mycket. Vet hur hon blir när det blåser....

 

Men det gick bra annars :)

 

Så idag fick alla komma ut och röra på sig.

Imorgon är A tillbaka och ska rida Pillan och jag får se vad jag hittar på?

 

På onsdag kommer hovis OCH jag ska även hämta hem lite hö.

Spännande ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards