sakura

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Malin - 2 april 2013 21:31

Blev sent ut till stallet idag då jag var upp till Manhem först :)

Iaf så blev det inte alls som jag tänkt :(
Men det får vara så helt enkelt.

Fixade stallet och tog sedan och storborsta Pillan ute i hagen, vilket var så skönt :)
Var lite svårt å borta Pillan när Miraz kom å la hakan på axeln och verkligen la ner ALL tyngd och skulle stå så och vila på mig, men det gick väl ;)

Sedan så tog jag och gick ner till Sanne och vände med Pillan. Vilket hon tyckte var skoj.
Försökte hoppa över diken men hon gick bara över haha

Vi travade lite också och hade skoj :)
Lite NH på vägen vilket hon är så duktig på.
Lyssna på röst och sådant...

Sen for jag hem och nu ska jag sova!
Godnatt!

Av Malin - 2 april 2013 21:26

Uppdatering från igår som jag lovade :)

Jag och Michelle åkte ut efter lunch och så fixade man stallet först innan vi plockade in hästarna.
Idag var det inte pillans tur eftersom A hade henne idag så hade hon redan varit ute på en ridtur :)

Men iaf, vi plockade in Miraz å Sakura och gjorde dom klara.
Sedan stack vi iväg och jag provade å rida en ny väg med Miraz.

Vi turades om att rida först så att
Miraz får vänja sig vid bägge samt så får Sakura lära sig gå sakta ;)

Det blev runt Lennart!
Det gick strålande, vi provade på alla gångarter dessutom utan problem!

Givetvis blev hon piggare med Michelle och Sakura framför men hon gjorde inget dumt! :)

Fick hoppa av vid Lennarts hästar dock för vi fick bil bakom och Miraz stod en bit ut i vägen och vägrade flytta sig eftersom det stod hästar å ville hälsa på henne! Grr!!!!

När bilen åkt förbi så hoppade jag upp igen och så fega dom ut lite men gick till slut (man ska ha spö med ifall att)!
Då får vi även syn på Sanne som varit på ridbanan.
Så vi tog sällskap med henne resten av vägen hem :)

Jag hoppade av Miraz efter en bit på backa barna få hon varit så duktig. Plus för att det kom en moped s
Och jag ville inte chansa att åka häst lr inte.
Men det var då ingen som brydde sig i den :)

Skit dryg när jag gick bredvid för hon skulle fram till Aramis så till slut så protesterade hon lite med små skutt/bakutsparkar bland annat.
Men hon ska tamefan lära sig gå fint bredvid mig oavsett om det går en läcker häst framför!!!!

Men det gick super och jag är SÅ nöjd över min fis som börjar bli så stor nu.

Michelle var nöjd med Sakura också, tror hon tyckte det var kul :)
Hon sa också att det är betydligt lättare att sitta ner på henne än Pillan.
No shit? ;) hehe

Nejdå, Pillan kan gå riktigt mjukt och fint med!
Mera muskler och styrka så ska ni få se ;)

Godnatt!!

=D

Av Malin - 2 april 2013 16:59

Dålig uppdatering jag vet, dom lovande filmerna har inte blivit av för att karln inte fixat med datorn ännu.

Men det kommer, det lovar jag.


I söndags så red Michelle dressyrlektion för mig på Pillan :)
Det gick riktigt bra trots att Pillan var enormt jäkla pigg och jobbig.


Vi jobbade lite med sitsen för Michelle och formen för Pillan.

Men Pillan tyckte att man skulle galoppera hellre så det var lite smådrygt, speciellt när solen lyste över oss också. *puuh*


Men det gick bra, Michelle är riktigt duktig och med mer rutin blir det ännu bättre givetvis!

Ser fram emot att åka ner med Pillan och sen få höra uppdateringar på deras håll och givetvis filmer/bilder på dom. (hoppas jag) ;)


Jag fotade en del också, men det blev såklart inte så bra bilder för jag är fan inge vidare på det där, haha

Kanske var det för att jag blev varm och irriterad med solen i ögonen i stort sätt hela tiden men ja :/ Nästa gång blir bättre ;)


Igår hände det saker också, men det får jag skriva om senare för nu lär jag dra mig :)

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards