sakura

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Malin - 21 april 2013 18:46

Då var söndagen här, trist nog!


Kvällen igår var sjukt kul iaf, Sanne kom hit strax innan åtta och vi gick väl ner nästan på en gång.

Satt där och pratade och hade trevligt.


Men det blev en lång väntan på att banden skulle köra igång kan jag säga, men skit samma. Det var riktigt bra

musik. Ångrar inte att vi gick dit!


Dagen till ära!


Blev ridning av alla tre idag :)


Pillan!

 

Tog Pillan först även idag och idag blev det pyssel med älsklingen :)

Blev att spruta man och svans och borsta ur det ordentligt, det blev så mjukt av pälsglansen.

 

Sedan fick hon en liten fläta på ena sidan av sig då det hängde lite strån där!

 

Sedan red vi iväg och vi red upp på grusvägarna, och hon var lika jobbig idag. Inte strissig och nervös utan hon var på hela tiden, skulle trava så det gick INTE att ha förlånga tyglar iaf.

 

Jag tog en liten galopp idag, vi får se hur det döms imorgon men allt har känt så bra nu så jag hoppas det var OK. Blev uppför lilla backen, sen blev det skritt hela vägen annars faktiskt.

Hon lugnade ner sig efter galoppen faktiskt och då kunde jag länga tyglarna lite emellanåt så till slut red jag på långa tyglar.

 

Men jag fattar inte varför hon håller på sådär, även om hon är pigg så gör hon då inte sådär :(

Så nu ska jag jobba med henne under veckan, få ner henne på jorden igen och visa att hon inte måste springa hela tiden utan man kan rida ut och ta det lugnt med och ha kul!

 

Just det, vi mellanlanda i en vattenpöl också. Upp i skogen ovanför stallet typ så har det bildats en ganska stor pöl i en grop och vad kan det vara 2-3dm kanske på det djupaste. Där går jag ner med mina dels för lite miljöträning men även för att leran lättare faller av nere vid hovarna osv.

Sen också för att dom tycker det är så sjukt kul ;)

 

Pillan stod och plaska så pass mycket så hon blötte ner hela mig, haha

Och inte ville hon gå när jag ville så jag fick sitta där och mana och mana innan hon verkligen gick upp därifrån. Sötnosen <3

 

Ridturen gick iaf bra, bortsätt från början när hon ville ligga på. Men sen blev det super!

 

Miraz!

 

Sedan blev det Miraz tur :)

 

Tog in och borsta av henne och gjorde henne klar för en tur ocskså.

Stack upp till denna vattengrop för jag tänkte viljeträna henne med. Det slutade inte bra haha

 

Jag hoppade av då hon tyckte det var läskigt och tänkte att vad fan, jag kliver väl i själv då. Skit samma om jag blir blöt....

Så jag gick i och hon vägrade fortfarande sätta ett steg fram, så till slut så stod jag där och bad henne att ta ETT steg fram åtminstone men plötsligt så rycker/hoppar hon till och tränset far av HAHA

Och tar såklart chansen så med svansen rakt upp och i fin lugn trav försvinner hon längs skogstigen hemåt...

 

Jag fick gå hem och där hittar jag henne betande utanför hagen vid dom andra två.

När hon hör mig tittar hon upp och ja, hennes blick då var för rolig.

 

Så jag går fram till henne och tränsar henne (tränset gick inte sönder utan det gled bara av).

Tur hon är lättfångad ;)

 

Hoppar upp igen och rider iväg, se om det går bättre denna gång.

Red en tur i skogen och på vägen hem kommer vi till ett till vattenhål som hon faktiskt måste gå igenom, och hon tvekar i en sekund sen traskar hon rakt igenom det! Duktiga flickan!!

 

Så allt gick bra till slut, undvek att prova den andra pölen, hon kollade skeptiskt på den när vi sedan gick förbi den igen. Haha

 

Vi mötte lite folk på vägen också, så vi stannade och prata osv, trevligt :)

Bra för Miraz att få vara med om.

 

Sakura!

 

Sist ut blev snuttan då.

Lättfångad i hagen, följde med mig utan en sur min skönt nog :)

 

Blev ingen lång tur på henne eftersom jag hade en buss och passa.

Men vi gick upp och bada i pölen och sen red vi hem.

 

Vi hoppade över stocken också vilket hon tyckte var super duper kul så att man bocka och hade sig efteråt HAHA

Alltså vågar man träna seriös hoppning med henne? För tanken är att jag ska ta mig i kragen och göra det.

Sanne ska börja träna med sin så då tänkte jag haka på ;)

 

Nåja, BRA dag med alla tre flickorna trots lite händelser.

Men det är väl alltid kul?

 

Hann inte med stolpen idag heller så jag ska ta en vila för alla tre någon dag under veckan (då det inte regnar också) och försöka ta ner så många jag kan.

Och jag försöker fortfarande få tag i herr bonde så att jag kanske kan stängsla upp ena hagen!

 

Gottigott!

             

 

Här ligger småflickorna och sover, skiter fullständigt i att jag och Pillan rider iväg, haha

 

Av Malin - 21 april 2013 18:27

Idag har det varit fullt ös hela dagen kan jag lova!


Först ut var Pillan!


Jag tog och red runt kyrkan med henne och hon var väldigt stissig och nervös, rädd för allt nästan.

Sedan så ville hon hela tiden trava och inte ta det lugnt, skitjobbigt var det :(


Men annars gick det bra!


Sedan tog jag Sakura!


Med henne red jag upp till grusplan och red igenom lite dressyr, lite lätt såklart.

Jobbade mycket med form och ställning i skritten samt traven och på slutet avslutade jag med någon galopp i bägge varv. Gick klockrent även om hon var en aningen spänd i början och lite på!


Sist ut blev Miraz, här blev det bara en promenad bort till holmen och tillbaka.

Men det var skönt, hon gjorde väl några skutteliskutt idag då det var massa folk och saker nere på backa bana men hon lugnade ner sig efter att jag sagt åt henne typ 3ggr på skarpen!


Bjuder på lite bilder på henne från idag :)


JUST DET!

TOG AV ALLA BRODDAR PÅ ALLA TRE IDAG MED! Nu är det vår!!


Bilder!

            

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards