sakura

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Malin - 5 april 2013 20:24

Idag så tänkte jag att min lilla flicka skulle få jobba och svettas lite och det fick hon ;)


Blev nämligen ett dressyrpass, men eftersom jag glömde fråga om ridbanan så blev det uppe på rondellen, där det smälter för fullt nu! Goodi!


Hon var en aningen uppspelt på gången idag så jag fick lov att öppna upp dörren till hagen så hon fick se/höra dom andra då blev hon lugn igen.

Ridpasset gick väldigt bra, hon var ganska het emellanåt, framförallt i vänster varv måste jag säga, haha


Men hon lyssnade fint, fick sätta henne på arslet en gång men efter det gick allt bra!


Hon bjöd på fint i sin lugna härliga trav men som lätt kunde ökas på en del.

Gick riktigt fint i formen i bägge varven i både skritt och trav, inåtställningen går verkligen betydligt bättre nu så mjukare börjar hon bli i bägge hållen =D


Jobbade mycket trav, lugn och även ökad. 

Höll koll på formen väldigt mycket och hon blir bara stadigare och stadigare.


Mjukare i sin vänstra del har hon blivit tack vare mycket högergaloppsträning, hon börjar även här bli väldigt mycket starkare även om hon tycker det är skitdrygt att ta den ibland.

Vänster galopp söker hon sig ner i mer och mer och det är riktigt kul att rida henne nu när hon utvecklas så förbaskat mycket.

Det är nästan så att jag vill rida mer dressyr än vad jag gör, men jag vill samtidigt inte trötta ur henne från det.


Vi tog även och hoppade stock två ggr, rejäla fina hopp blev det. Skitkul tyckte vi båda två!


Vårat dressyrpass höll sig inte på allt för länge och eftersom hon gick så jävla bra så avslutade jag tidigt också för att inte tråka ur henne helt.

Hade velat pröva en till högergalopp innan vi avslutade men blir hon trött så blir hon bara smådryg och kan jävlas så jag lät det vara.


Hon blev lite trött och lite svettig, inte mycket men lite åtminstone!

Duktiga tjejen som jag är så stolt över <3<3


Miraz promenad hann jag aldrig med för kl sprang iväg :o

Vi hann inte ens med och köpa spån, suck :(


Så det lär göras imorgon!

Imorgon blir det även en ridtur med Sanne och då tar jag Miraz.


Sakura blir det bara en lugnare tur på med mycket skritt och ev lite trav i och med det fina passet idag.

Frågat om inte A vill rida henne imorgon i och med att Pillan inte får ridas nu. Vi får se vad hon säger.

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards