sakura

Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Malin - 12 maj 2015 21:01

Idag åkte jag upp vid 15 tiden till stallet och jag fick samma bemötande idag av Sakura som igår, gnäggningar.
Två ggr dessutom, sötnöten <3


Tror hon börjar bli en aningen rastlös av att bara gå i hagen och inte göra någonsting annat.

Tog en liten promenad idag, gick upp till paddocken sedan fick hon trava rakt där på grusgången och man såg knappt hälten då. 
Men då sprang ju jag med henne vilket gör det svårare och se måste jag säga!


Sen gick vi vidare så hon fick käka massa gräs, vi gick en bit på raksträckan och sen vände vi. Massor med gräs fanns det på en del ställen där så hon blev då glad ;) Käkar som att hon aldrig sett mat :o 


Efter det så gjorde jag rent såret, idag åkte skorpan av när jag gjorde rent med svampen och det verkar då inte infekterat iaf då det började blöda en del.
Spruta rent det och hade på blåspray.

Sedan fick hon sin kraft i uteboxen och så gick jag och hämtade in Miraz.


Provade två sadlar på henne idag igen, ingen av dem passar tror jag dock så det blir väl och kika vidare. Lite trist men vad gör man inte?


Har starkt funderat på om jag ska köpa Hööks sadel iaf, men jag vet inte. Hade varit skönt med och hitta en billig skitsadel eftersom hon ändå kommer växa ur den.

Vi får se!


Gjorde henne klar och sedan stack vi ut på en ridtur. Så mysigt och trevligt!

Pigg och framåt idag med, jobbade en del med traven idag och sen lite skänkelvikning igen. 


Hon känns himla trevlig nu och med denna fina drivning så gör de det ännu roligare =D Får fortsätta såhär och se vart det tar oss.

Ska väl ta mig en vända på banan med är tanken, får se när!


Imorgon har L henne och hon lovade att hon skulle ut och rida med henne. Sen på torsdag är det löshoppning, lite lättare.

På fredagen kanske man kan ut och klättra lite med henne isåfall.


Får se hur det blir, blir säkert bra detta!


Lite bilder på Sakura från idag, hon lägger på sig mer för var dag tror jag, men det behövs mer över revbenen speciellt!


     

Miraz står och käkar löst under taket :p


 

En bild på såret när skorpan åkt av, usch!


 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards