sakura

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Malin - 10 maj 2015 19:52

Idag har jag pysslat och myst med flickorna, Sakura har fått stå i en av uteboxarna medans jag stack ut på en liten tur med Miraz faktiskt.

Jag tog min tjocka bomlösa pad som är lite stötdämpning i dessutom, tänkte det skulle vara lite snällare mot min rygg. Sedan red jag bara i grimman <3


Blev en liten tur på 40-50min, helt underbart =D Gick väldigt bra förutom i nedförsbackar och i traven, det gick och trava en hel del faktiskt men ibland skumpa det lite för mycket och då gick det inte lika så bra.

Men det var helt underbart att sitta på hästryggen igen, känns som en evighet sedan fast det "bara" gått en vecka (för min del)...


Miraz var super pigg och framåt, ingen tvekan till och rida iväg idag utan trampade på fint. Behövde inte bråka för 5 öre vilket kändes väldigt bra! Duktig tjej!


Ute var hon så duktig och lyssnade kanon, körde lite skänkelvikning vilket går riktigt jäkla bra om jag får säga det själv ;) Sedan kunde jag öka och sakta skritten, provade även i traven vilket gick bra men kunde som sagt inte rida ökad trav själv.

Så höll oss mest till skrittarbete.


Vi mötte ett gäng cyklister och det gick kalas bra också, hon har aldrig brytt sig för sånt lr joggare som kommit både framifrån och bakifrån utan hon är väldigt lugn faktiskt, det känns skönt =D 


Väl hemma fick hon sin kraft och sen var det Sakuras tur, blev inte mer än borstning, göra rent sår och sen mat.

Hoppas vet kan komma imorgon!


Bilder... 

       

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards