sakura

Alla inlägg den 11 maj 2015

<3

Av Malin - 11 maj 2015 16:23

Idag fick man ett fint välkomnade utav både Sakura och Miraz =D


Går i princip förbi deras hage när jag kommer in på gården, och Sakura ser mig varenda gång när jag kommer så jag brukar hälsa. Idag gjorde jag inte det för hon stod och käkade och tänkte då får hon vara ifred men hon såg mig som vanligt.

Och efter en stund när jag hade försvunnit ur synfältet så hör man hur hon gnäggar efter mig, mitt fina troll <3


Sedan när jag varit och fixat maten åt flickorna så går jag ner mot hagen och hon står redo vid grinden och följer mig när jag går längst grusvägen ner mot hagen.

När jag sedan kommer runt hörnet vid buskarna så står båda i hörnet och halvgnäggar mot mig =D Alltså, det om något är kärlek <3


Miraz var verkligen super taggad med, stod och tiggde uppmärksamhet och man såg på långa vägar hur pigg hon är :p Så L får nog en rolig ridtur idag, dessutom blåser det halvstorm ute så gissar att hon säkert kommer vara lite extra på tårna ;) haha

Nu börjar man se lite av den där pigga och busiga Miraz igen!


MEN, jag tog bara Sakura och det var förjävligt tyckte Miraz som då började vanka av och an och sen började hon gnägga och ha sig.

Sen lugna hon väl sig, men gnäggade emellanåt men hon såg oss ju från hagen så då var det lugnt så.


Däremot sprang hon runt lite när vi kom tillbaka från paddocken såg jag, men slutade genast när hon fick syn på oss vid uppbindningen igen.

Men hon fick med sig Madde som började svara på hennes gnäggningar när jag stod och fixade med Sakuras sår och sen när S fick sin mat.


Även det lugnade sig sen.


När jag sedan lämnade S så ville Miraz med mig, så hon följde minsta lilla steg jag tog och när jag sedan gick för och fixa med vattnet följde hon mig längst staketet. Snuttan, hon tycker inte hon får tillräckligt med uppmärksamhet och motion gissar jag.


Men det blir ändring nu, min rygg är i princip helt ok så jag kan ju rida nu. Inte för mycket dock för min rygg värkte fan igår efter att jag ridit men nu kan jag iaf longera och leka hyfsat på banan med så aktivering blir det nu iaf.

L har idag och på onsdag dessutom och vad jag vet så ska hon rida båda dagarna tror jag.


Det blir bra!


Hur som helst SAKURA...

Tog upp henne till banan efter att jag hade borstat av henne och longerade henne lite kort, tillräckligt för och se hur hon ser ut och hältan är bättre, nu syns den knappt. Verkligen riktigt skönt men man kan skymta den lite fortfarande så än är det inte över.


Hon fick käka lite gräs också efter det. Sedan provade jag henne på hårdare underlag också och tja hältan syns inte mycket så förhoppningsvis är den borta inom någon dag och då får vi börja skritta och gå längre promenader än upp till paddock och till/från hagen. Ser jag fram emot!


Såren läker sakta, otroligt sakta men ingenting nytt har kommit vilket känns bra.

Så vi fortsätter väl som vi gör så får man se hur det går helt enkelt.


Löshoppnings på torsdag men det blir ju bara Miraz som får vara med på det givetvis. Kul ska det bli, dock har dom visat regn nu en tid men hoppas det ändras!



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards