sakura

Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Malin - 9 maj 2015 20:30

Kändes det som idag iaf :) så himla härligt och det tyckte även hästarna!

Blev inte så mycket med dom idag, tog Sakura först och skrubba massa hår och smorde in henne i flugmedel.

Gick upp till banan och släppte henne lös och kollade om hon fortfarande visar hälta i traven och det gör hon. Väldigt trist!

Svullnaden går iaf ner, såren ser fina ut eller hur man kan säga det.
Nya hagen är inte direkt lerig så benen hålla rena och likaså såren då.

Efter banan så blev det kraft och rengöring av såren. Sen fick hon gå ut i hagen igen!

Då plockade jag med mig Miraz, gick bra och ta henne bort till uppställningsplatsen iaf men Sakura skrek såklart men höll sig lugn.

Men vågade faktiskt inte göra något med Miraz ifall Sakura skulle börja springa runt.
Så jag borstade av Miraz och tog flugspray på henne med och gav mat.

Just det, provade en till sadel också men den var för smal och för svängd.
Så bara och leta vidare ;)

Provade mitt arabhalter på Miraz igen och tror det kan funka faktiskt. Måste ha en silver kedja dock samt en längre då.

Flickorna verkar nöja med nya hagen, något fundersamma kanske för dom ville följa med mig ut hela tiden :p
Men Sakura var väldigt gosig och trevlig idag, ingen skymt av direkt vrålhungrig så det känns bra! Väldigt bra!hon brydde sig inte ens om när folk sprang med höpåsar framför henne stup i ett ? duktig tjej!!

Bjuder på en drös bilder från idag!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards