sakura

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2015

Miraz + filmer

Av Malin - 11 augusti 2015 23:59

Min underbara fina Miraz ?? hon är alltid lika mysig, möter en i hagen när man kommer.

Så mysig och kelig dessutom.

Tösen har nu i någon dag testat på lite granna i ridningen och som jag nämnt så är hon en aningen jobbigare då hon är brunstig såklart!

Men idag, så framåt oxh absolut inget test på något vis.
Vi valde att rida uppåt istället för neråt och satt där på ryggen och undrade om det kan vara lite att hon tycker det är tråkigt och rida samma väg ut hela tiden?

Kanske, kanske inte. Men det gick skit bra! Hela turen.. Så himla kul!

Jag red även helt barfota idag också och det gick suveränt med. Visst var det lite ömt om hon hamna på något större men det gick annars och rida i alla gångarter utan problemas.

Idag fick jag även henne och rida på efter en fin raksträcka i galopp med. Fick driva lite emellanåt för att hålla igång.

Jobbade henne även en del i skritten vilket gick Riktigt bra, jag hoppas finna denna energi även på banan inom sinom tid.

Sen provade vi med och få till en vänster galopp, första vart fel men andra fattningen blev rätt! Wiie!
Kommer bli en del jobb med vänster galopp iaf men jag vet ju att hon kan fattningen, vet inte varför hon ska bråka, jobbigt förstår jag men det känns som hon glömt bort vänster fattning haha

Nåja en toppen runda idag iaf! Supernöjd och likaså Miraz.

Att rida annan väg var verkligen en bra idé. Så det får vi göra oftare! ?


Sakura fick vila idag!



 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards