sakura

Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Malin - 30 augusti 2015 23:23

Idag har det blivit promenad med båda mina tjejer, en kort och en lite längre.


Fixade och donade med Miraz först idag, och så tog vi oss en promenad ner på grusvägen till järngrindarna och vände sedan tillbaka efter det.

Jag kan inte skymta någon hälta i skritten längre vilket känns bra, som en annan sa hon kan säkert halta till om hon skulle få en sten lr något hårt under själva området men i övrigt ser hon haltfri ut.


Ville i princip käka gräs hela tiden efter den där förbannade vägen med :p Haha

Söthäst och så hungrig.


Efter det blev det fix och din med Sakura, sedan så gick vi på en promenad ner mot ängen vid camingen och gick den vägen och tillbaka genom vägen med massa rötter.


Svullnaden gick ner lite av promenaden och det känns bra, ingen av såren rinner osv så förhoppningsvis läker detta fort. Vill bara ha bort svullnaden och värmen på bakbenet med helt. Inte kul med sånt igen.


Imorgon ska jag ev skritta ut med henne på en liten tur :)
Miraz får nog sig en promenad runt stallet bara lr något kul :p



Av Malin - 30 augusti 2015 12:58

Fullspäckad helg men ändå inte, hur går det ihop?

Jag har mått värre än värst, i fredags låg jag hela dagen och mina flickor fick nöja sig med vila!


I lördags (igår) så var jag upp trots att jag mådde skit, trodde jag skulle tuppa av på vägen dit bara.

Men tog mig dit och började med att fixa vatten (hade mockningsdag), gjorde i ordning Miraz betfor och sedan tog jag Sakura först.


Hade planerat en uteritt med lite av allt, förmodligen mest lugnt, dumt och chansa ifall man tuppar av där på hästen, hahaha :p

Men hur som helst så blev det ingen sådan tur då Sakura fått sig en smäll på bakbenet och frambenet har en reva med och ett jack i knät men värst var bakbenet som det runnit blod efter och var svullet och varmt, men inte halt (tack och lov).


Så det var bara att göra rent alla såren och svalka ner svullnaden, sedan så tog jag en barbackatur i skogen, en riktigt kort, 10min max för att få henne och röra sig, bra för svullnaden (ja så länge dom inte är halta då).


Svullnaden gick ner lite vilket jag är tacksam över! Då är det positivt!


Miraz blev det bara det vanliga med, känns träkigt men men.


IDAG blir det annat dock.
Ska prova och gå lite ner på gården med Miraz och se hur det går =D



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards