sakura

Alla inlägg den 26 augusti 2015

:)

Av Malin - 26 augusti 2015 21:48

Idag gick jag egentligen på ledighet men vi blev befrågade om att få jobba torsdag och fredag med så jag tackade ja till det även om jag känner att jag behöver vila efter denna fullspäckade vecka.


Idag hade M Sakura, hon var ut och red i skogen och allt hade gått bra.


Jag gjorde mitt vanliga med Miraz, pussade och gosade lite med henne med såklart <3


Måste säga att denna klet/lera som jag köpte fungerar trots att jag bara haft det i hovarna två dagar, tre med idag och det märks tydligt. Miraz är mindre halt ockå så jag hoppas det släpper väldigt snart.

Hoppas hovarna kan växa på lite med så att man kan verka bort hålet och det blir starkare.


Kör samma behandling i andra hoven där hovbölden spruckit, orolig att det ska bli någon skit där med. Lite nojig är man ju måste jag erkänna.



Av Malin - 26 augusti 2015 21:44

Fredag:


Blev en skritt och travrunda med Sakura i skogen, hon var riktigt fin och bjöd på en hel del. Riktigt kul var det.


Miraz blev det borstning och fix med hoven bara.


Lördag:


M hade Sakura, hon red ut i skogen på en skrittunda bara.


Miraz fortfarande vila


Söndag:


Då var det ihopsläpp i lösdriften och allt gick jättebra.

Vila för båda två!


Måndag:


Vila för båda två igen, M borstade och myste med Sakura och jag borstade och donade med Miraz.


Tisdag:

Jag red ut med en i stallet, Sakura var pigg och glad.

Varm dag så blev bara en liten tur, mycket skritt på lång tygel men slutade ändå i en helsvettig häst.


Miraz fick bara sitt fix och don, men hon är bättre!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards