sakura

Alla inlägg den 4 augusti 2015

Av Malin - 4 augusti 2015 20:30

Idag var jag äntligen upp till mina två fina flickor <3


Och jag började med att plocka ner alla mina saker som jag haft uppe vid stallen ner till lösdriften, så nu är alla saker där nere och vi har "flyttat" hem igen.

Står nämligen inte på förens det är dags och flytta alla hästar till sina vinterhagar och mina skall gå på lösdriften igen så det var dags ;)


Efter det tog jag och plockade ner Sakura, gjorde henne klar för en ridtur i skogen.

Tog bara en kort tur och jobbade henne en del i skritten och en del i traven. Blev något het på ett ställe i skogen men bara prata lite med henne och vägleda så lugnade hon ner sig och gick riktigt fint!


Sen blev det och verka lite fötter, blev dock bara fram för det var varmt och skitdrygt att stå där! Bak såg ut och inte vara så mycket så får fixa det en annan dag.


Gav lite kraft och sen lämnade jag henne.


Tog med mig Miraz ner då och pysslade om henne, sprayade manen och svansen, och manen hade ju fått lite knutor så fick strassla upp dem också. Gick ganska bra, bara en del av manen som rök :p

Funderar även att klippa till den lite nu, den har blivit lite strippig nertill, antagligen för att en del åkt av när man borstat vid tex dessa tillfällen.


Ska bara ta modet till det :o 


Pysslade faktiskt bara om fröken idag, hon fick lite pellets med!

Lika bra och börja lite smått nu när gräset inte innehåller något direkt och det är inte mycket bete kvar.


Bjuder på lite bilder från dagen =D


 



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards