sakura

Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Malin - 18 oktober 2014 21:54

Denna dagen har verkligen varit en lyckad sådan, haft en sådan sjukt bra dag!


Den började med en vända till stallet tillsammans med Moa och Alexandra.

Vi skulle ut och rida tillsammans, och sen blev även Susanne med på turen så ett gäng på fyra stycken blev vi idag.


Super kul och bra träning för Miraz också tycker jag.


Ridturen i sig gick ruskigt bra, mestadelen skritt men det blev lite trav också på några ställen.

Tyvärr gick Miraz och störde sig på både Sakura och Lina under turen och kickade en gång var mot dom när dom kom upp i arlse på henne.


Sa åt dom och hålla avstånd, gick väl sådär. Men jag försökte hålla mig ifrån istället.

Jobbade henne lite i formarbete, påbörjat sakta men säkert... Driva, driva och få henne framåt och hitta balans och stöd själv. Gillar sätesridningen och inte att sitta och hjälpa med händerna liksom utan hellre ett stabilt grep och hållning så kommer det automatiskt på köpet.


Sedan tränade vi även på att stanna och låta hela gänget rida ifrån oss några ggr, Miraz bryr sig inte ett skit utan står still och väntar på att jag ska ge henne tecken att gå framåt och då tar hon det lugnt också :)

Skönt att hon inte bryr sig i sådant måste jag erkänna.


Sakura är ju lite tvärtom, hon tycker inte om att bli lämnad och har ibland stressat upp sig lite. Men det gör verkligen inte Miraz, inte mycket som får henne uppstressad :p


Nåja en SUPERbra dag i skogen!


-----------------------------

När jag kom hem så duscha jag och gjorde mig klar för att cykla till bojsen, hem till Mica och lilla Zacharias :D


Så där har jag varit sen dess, hela kvällen. Supermysigt.


Fick mat när jag kom dit och sen fika och bästa av allt bebismys <3

Fick vara med när han badade också, innan jag åkte hem. Saknar honom redan.


Nu ska jag glo på något serieavsnitt sen ska jag också sova lite =)
Jobbdags imorgon igen...


Bilder från idag =D


       

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards